Kupili ste bicikl i niste sigurni koliko često trebate napraviti servisiranje bicikla? Zanima vas što je to mali servis bicikla i koliko puta godišnje vam treba takav servis? Koje sve usluge (podešavanja) obuhvaća mali servis bicikla?

Mali servis bicikla neki još nazivaju periodičkim podešavanjem bicikla. Radi se zapravo o servisiranju čija je namjena provjera funkcionalnosti bicikla te fino podešavanje dijelova bicikla. Iako vam se možda čini nevažnim, mali servis bicikla ima itekako veliku važnost – jer čuva vaš bicikl od potencijalnih oštećenja i omogućuje vam kvalitetniju vožnju.

Preporuke mehaničara govore kako bi mali servis bicikla bilo pametno odraditi barem 2 puta godišnje. Dakako, oni biciklisti koji bicikl koriste učestalo i na zahtjevnijim relacijama taj bi mali servis trebali raditi i češće (npr. 3-4 puta godišnje). Cijena malog servisa bicikla varira, a uglavnom se kreće oko 200 kuna. Evo što je sve uključeno u mali servis bicikla:

Provjera ispravnosti svih dijelova bicikla

Prvi korak malog servisa bicikla jest provjera ispravnosti svih dijelova bicikla. Najprije se kreće s provjerom fiksnih dijelova (npr. okvir, sjedalo, upravljač), da bi se zatim prionulo na provjeru aktivnih dijelova (npr. kočnice, mjenjači, sajle). Nakon što mehaničar za bicikle izvrši osnovni pregled bicikla – točno zna kojim se dijelovima bicikla treba više posvetiti, a koje je samo potrebno fino podesiti.

Podešavanje brzina bicikla

Brzine bicikla igraju važnu ulogu u životu biciklista i jedan su od najizloženijih dijelova bicikla. Zbog svoje funkcije stalno su u pokretu pa s vremenom dolazi do narušavanja podešenosti brzina. Stoga, mnogi biciklisti s vremenom primijete da bicikl više ne mijenja brzine fluidno – kao što je to bilo nakon prethodnog servisa. Mehaničar će provjeriti stanje brzina, očistiti prljavštinu te će nakon toga podesiti brzine. Nakon podešavanja, mijenjanje brzina bi trebalo biti pravilno i fluidno.

Podešavanje kočnica bicikla

Kočnice na biciklu su jedan od najvažnijih elemenata sigurnosti biciklista u prometu. Dakle, kočnice bi u svakoj vožnji trebale biti potpuno ispravne – kako bi biciklist na vrijeme mogao stati i izbjeći potencijalnu prepreku na putu. Uz provjeru sajli i bužira, serviser bicikla podešava sve potrebne elemente kočnica – kako bi one funkcionirale savršeno. Prema potrebi mijenja određene dijelove kočnica – ali to je već dodatna usluga.

Podešavanje ležaja kotača i vilice (amortizera)

Kako bi se biciklist osjećao udobno za vrijeme vožnje bicikla zaslužni su kvalitetni kotači i amortizeri. Prilikom malog servisa bicikla mehaničar provjerava ležajeve kotača i amortizera te ih podešava kako bi vožnja bila što ugodnija. Prema potrebi, podmazuje ležajeve i amortizere, a finalni rezultat trebao bi biti bicikl spreman za sve neravnine na putu.

Provjera i podmazivanje pogona bicikla

Pogonski dio bicikla trebao bi biti kvalitetno podmazan kako bi vožnja na biciklu tekla glatko. Serviser bicikla vrši detaljan uvid u stanje pogonskog dijela bicikla te prema potrebi podešava osovinu pogona. Zatim kreće s podmazivanjem pogonskog dijela (prvenstveno lanac) kako bi sustav što bolje funkcionirao do sljedećeg servisa, a biciklist maksimalno uživao u aktivnoj vožnji.

Prilagodba tlaka u gumama bicikla

Bicikl bi iz serviserske radione trebao izaći u potpunosti spreman za sve izazove koje biciklist planira. Dakle, svaki detalj bicikla mora biti fino podešen, svaki dio mora biti ispravan i podmazan – te sve mora funkcionirati doslovce savršeno. Kako bi se biciklist ugodno osjećao za vrijeme vožnje važan je i tlak u gumama. Mehaničar će tlak u gumama podesiti prema standardnim preporukama (ili vašim zahtjevima) pa o tome ne biste trebali brinuti neko vrijeme. Dakako, možda tlak u gumama neće odgovarati vašem stilu vožnje – no to lako možete ispraviti povećavanjem ili snižavanjem tlaka.

Brisanje bicikla

Finalni korak (neki ga mehaničari odrade i prije) kod malog servisa bicikla jest brisanje bicikla. Serviser će očistiti sve dijelove bicikla koji su bili prljavi te bi tako bicikl iz radionice trebao izaći potpuno čist. Prema potrebi, serviser bicikla će koristiti određena sredstva kako bi vaš bicikl izgledao ljepše – a mogu se koristiti i sredstva za zaštitu bicikla. Bilo kako bilo, mali servis bicikla trebao bi završiti predajom čistog i u potpunosti ispravnog bicikla u vaše ruke.

Obavljate li redovito mali servis bicikla? Napišite ispod u komentare.