Mnogi su se europski gradovi posljednjih tjedana u velikoj mjeri okrenuli biciklizmu – kao novom boljem načinu putovanja po gradu. Naime, bicikliranjem se smanjuje pritisak na javni prijevoz u gradovima – a čime se ujedno i umanjuje mogućnost širenja epidemije koronavirusa.

Nakon što u Hrvatskoj nismo imali nekih konkretnih poteza po pitanju uključivanja države, gradova i općina u populariziranje vožnje bicikla – čini se kako bi grad Varaždin mogao biti prvi koji će sufinancirati servis bicikla svojim građanima.

Prema pisanju portala Varaždinski.hr, gradonačelnik Ivan Čehok najavio je kako traže kvalitetan model kojim će sufinancirati servisiranje bicikla svojim građanima. Time bi se trebala popularizirati vožnja bicikla po gradu – kao što to čine mnoge druge europske prijestolnice.

Postoji nekoliko različitih modela koji se trenutno razmatraju. Prije svega, razmatra se opcija uvođenja vaučera koji bi biciklisti iskoristili u nekom servisu bicikla – te tako ostvarili uštedu u određenom novčanom iznosi. Druga opcija je direktno sufinanciranje biciklističkih servisa, gdje bi novac išao direktno u servise koji će popravljati bicikle. Treća opcija, iako možda najmanje izgledna, jest angažiranje mehaničara za bicikle od strane grada – koji bi žiteljima grada popravljali bicikle (vjerojatno besplatno ili za male svote novca).

Iako je grad Varaždin čini se sve bliže tome da se pomogne svojim biciklistima, dio Varaždinaca je skeptičan oko toga hoće li se ideja u končanici zaista pretvoriti u konkretne poteze. S druge strane, mnogi varaždinski biciklisti naglasili su jedan drugi važan problem – nedostatna biciklistička infrastruktura. Pa tako savjetuju da se novac umjesto u sufinanciranje servisiranja bicikli, uloži u popravljanje starih i iscrtavanje novih biciklističkih staza.

Podsjetimo, u europskim su gradovima novac usmjerili i u izgradnju bolje biciklističke infrastrukture i u sufinanciranje popravka ili kupnje novog bicikla. Hoće li Varaždin slijediti neki od tih primjera – trebali bismo vidjeti već u narednim tjednima i mjesecima. Svakako je pozitivno što postoji nagovještaj da se radi na razvoju biciklizma, no sada je samo potrebno prijeći s priča na konkretna dijela.

Kakva je biciklistička infrastruktura u vašem gradu? Napišite ispod u komentare.