Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

Servis bicikla

– savjeti za servisiranje bicikla i najbolji servisi bicikla u Hrvatskoj –

Potreban vam je kvalitetan servis bicikla? Tražite koji su najbolji servisi bicikla u Hrvatskoj? Želite sami obaviti popravak bicikla i trebaju vam iskusni savjeti za servisiranje bicikla? Na pravome ste mjestu – jer u nastavku ćemo vam predstaviti sve potrebno za kvalitetan i jeftin servis bicikla.

Zašto je važan redoviti servis bicikla?

Zašto je važan redoviti servis bicikla?

Kliknite i provjerite zašto je važan redoviti servis bicikla i koliko puta godišnje trebate raditi servisiranje bicikla

Najbolji servisi bicikla u Hrvatskoj

Najbolji servisi bicikla u Hrvatskoj

Kliknite i saznajte koji su najbolji servisi bicikla u Hrvatskoj po regijama i koji se servisi bicikala nalaze u vašem gradu

Samostalno servisiranje bicikla

Samostalno servisiranje bicikla

Kliknite i saznajte kako napraviti samostalno servisiranje bicikla i na što obratiti pažnju kod popravka bicikla

Osnovni alati i dijelovi za bicikle

Osnovni alati i dijelovi za bicikle

Kliknite i saznajte koji su osnovni alati potrebni za popravak bicikla i gdje nabaviti kvalitetne dijelove za bicikle

SERVISIRANJE BICIKLA

Zašto je važan redoviti servis bicikla?

Bicikl postoje sve popularnije sredstvo za vožnju posljednjih godina, što znači da raste i broj bicikala koje susrećemo u prometu svakog dana. Kako bi biciklisti bili sigurni u prometu važno je da imaju ispravan i optimalno podešen bicikl. Za kvalitetnu i sigurnu vožnju potrebno je povremeno posjetiti servisera bicikli, odnosno servis za bicikle.

Redovito servisiranje bicikla osigurat će vam udobnu, sigurnu i brzu vožnju. Mnogi biciklisti nažalost preskaču redovito servisiranje bicikla čime nanose veliku štetu biciklu, ali u konačnici stavljaju i sebe u opasnost.

Redoviti servis bicikla uklanja sve važne nedostatke koji se u datom trenutku nalaze na vašem biciklu te priprema bicikl za nove izazove. Nakon što izađete iz servisa za bicikle vaš bi bicikl trebao izgledati bolje, sigurnije i kvalitetnije kočiti i mijenjati brzine, imati podmazane sve bitne dijelove bicikla, a u konačnici bi vam trebao osigurati bolju, udobniju i bržu vožnju.

Evo nekoliko razloga zašto je važan redoviti servis bicikla:

– serviser bicikla provjeriti će kakvo je trenutno stanje bicikla i treba li zamijeniti neki dio bicikla
– uljem i posebnim sredstvima podmazati će sve važne dijelove bicikla kako bi radili bolje i bili dugovječniji
– fino će podesiti mjenjače brzina i kočnice kako biste bicikl vozili udobnije i sigurnije
– serviser bicikla provjeriti će stanje kotača i guma te ih po potrebi zamijeniti ili izbalansirati
– obaviti će provjeru ležaja i vilice te ih prema potrebi podesiti za ugodniju vožnju bicikla
– očistiti će vaš bicikl i premazati ga potrebnim sredstvima kako bi se sjajio i bio zaštićen od proboja hrđe

Servis bicikla možemo zapravo podijeliti u nekoliko različitih kategorija. Prije svega, postoji generalni servis bicikla (veliki servis bicikla), ali i mali servis bicikla. Veliki servis bicikla obuhvaća puno više posla i podešavanja te ga je potrebno raditi barem jednom godišnje. S druge strane, mali servis bicikla obuhvaća nešto manje podešavanja i možete ga raditi nekoliko puta godišnje – kako biste uvijek imali bicikl spreman za nove izazove i vožnje.

Konkretno, veliki servis bicikla obuhvaća između ostalog sljedeće važne zadatke:

– čišćenje i podmazivanje pogona, kazete i lanca bicikla
– kontrola i čišćenje prednjeg i zadnjeg mjenjača bicikla
– podešavanje i podmazivanje prednje i zadnje glavčine
– provjera i centriranje prednjeg i zadnjeg kotača
– kontrola i podešavanje pritiska u gumama bicikla
– čišćenje i podmazivanje viličnog ležaja
– provjera i podmazivanje sajli kočnica i mjenjača
– fino podešavanje kočnica i mjenjača
– brisanje bicikla i finalne kontrole ispravnosti

Mali servis bicikla nešto je jednostavniji, brži i jeftiniji. Zadaća malog servisa bicikla jest ukloniti sve sitne nedostatke i pripremiti bicikl za nove izazove. Biciklisti koji voze puno kilometara znaju mali servis bicikla raditi nekoliko puta godišnje, kako bi uvijek imali potpuno spreman bicikl za nove biciklističke rute. Što se tiče malog servisa bicikla on uglavnom obuhvaća: podmazivanje sajli kočnica i mjenjača te viličnog ležaja, podešavanje kočnica i mjenjača, podešavanje konusa prednje i zadnje glavčine te centriranje kotača.

Servis bicikla možete napraviti i samostalno, ako imate volje i spremni ste nuačiti neke nove stvari. Na internetu postoji puno savjeta za servisiranje bicikla koji vam mogu biti od pomoći. U početku će vaše servisiranje biti znatno lošije od onog koje rade serviseri bicikli u servisima, no s vremenom ćete savladati tehnike i preporuke za servisiranje.

Planirate li samostalno raditi servis bicikla, trebate nabaviti i neki set alata te potrebna ulja za podmzivanje. O tome ćemo nešto više na kraju članka. Ono što želimo reći je da, bez obzira radite li servis sami ili bicikl vozite ka serviseru, morate obaviti barem jedan veliki servis bicikla godišnje i po potrebi nekoliko manjih servisa.

Redoviti servis bicikla je izuzetno važan za vašu sigurnost u prometu, ali i za dugovječnost bicikla. Podmazani i ispravno podešeni bicikl pružat će bolje performanse te vam omogućiti bržu, sigurniju i udobniju vožnju. Stoga, vrijeme je da napravite servis bicikla.

U nastavku saznajte koji su najbolji servisi za bicikle u Hrvatskoj, kako možete napraviti samostalno servisiranje bicikla te koji su vam dijelovi i alati potrebni za servis bicikla.

SERVIS BICIKLA

Najbolji servisi bicikla u Hrvatskoj

Hrvatska ima veliki broj biciklista, mada u usporedbi za zapadnom Europom još uvijek dobrano kaskamo. Popularnost vožnje bicikala u Hrvatskoj iz godine u godinu raste, posebice u velikim gradovima gdje se bicikl pokazao kao odlično prijevozno sredstvo za izbjegavanje prometnih gužvi.

Porastom broja bicikli, sve je više ljudi u potrazi i za kvalitetnim servisima bicikala. Srećom, Hrvatska ima vrsne servisere bicikala koji entuzijastično i pažljivo slažu i održavaju dijelove bicikala – kako bi biciklisti bili zadovoljni svojim dvo-kotačnim jurilicama.

U Hrvatskoj postoje mnogobrojni servisi bicikala, koji vam mogu ponuditi veliki ili mali servis bicikla, kao i sve ostale usluge. Kvaliteta servisiranja bicikla uglavnom nije upitna, no servisi se razlikuju po svojem pristupu servisiranju. Naime, neki se bave svim biciklima, drugi su specijalizirani za cestovne bicikle, treći su profesionalci za MTB bicikle, četvrti se posvećuju samo probranim markama bicikala, itd.

Kako bismo vam olakšali odluku u koji servis odvesti svoj bicikl – odlučili smo napraviti listu servisa bicikala u Hrvatskoj. Servisi bicikla razvrstani su po regijama, kako biste lakše pronašli servisera u svojem mjestu prebivališta. Listu servisa bicikala redovito ćemo popunjavati novim informacijama kako biste uvijek znali koji servis bicikala najviše odgovara vašim željama i potrebama.

Servisi bicikla u Hrvatskoj (po regijama)

Mnogobrojni servisi bicikla rasprostranjeni su po čitavoj Hrvatskoj, tako da gotovo svugdje možete pronaći servisera bicikla koji će otkloniti probleme koji se pojave. No, nekako je logično da ćete bicikl odvesti na servis u mjestu gdje živite ili provodite najviše vremena. Stoga, odlučili smo servise za bicikl smjestiti u određene regije Hrvatske.

– Sjeverozapadna Hrvatska

– Zagreb i Središnja Hrvatska

– Slavonija

– Sjeverni Jadran i Lika

– Srednji i Južni Jadran

U nastavku slijedi lista popularnih servisa za bicikle u Hrvatskoj:

Servis bicikla Sjeverozapadna Hrvatska

Sjeverozapadna Hrvatska predivna je regija za dugotrajna bicikliranja predivnim zelenim brežuljcima i atraktivnim zelenim stazama. Bicikliranje u ovom dijelu Hrvatske je iznimno popularno, a biciklisti se nerijetko zapute na nešto duže rute kako bi upoznali čari predivnih brežuljaka koje Sjeverozapadna Hrvatska nudi.

U Sjeverozapadnoj Hrvatskoj nalaze se mnogobrojni servisi bicikla, a posebice su popularni oni u Varaždinu i Čakovcu. Regija obuhvaća 4 županije: Međimurska, Varaždinska, Krapinsko-Zagorska i Koprivničko-Križevačka. Gradovi s najviše servisa bicikla su: Varaždin, Čakovec, Krapina i Koprivnica.

Servis bicikla Varaždin i okolica

Varaždin već desetljećima nosi status “grada biciklista” i kao takav je jedno od primarnih središta biciklista Sjeverne Hrvatske. Mnogobrojni varaždinski biciklisti na raspolaganju imaju i nekoliko kvalitetnih servisa za bicikle. Evo koji su servisi najpopularniji:

Bike box – Matis Outdoor

Panex dinamic

Rog Joma

Beciklin

Servisi bicikla Čakovec i okolica

Čakovec sa svojim razdraganim brežuljcima i zelenim poljima mami mnogobrojne bicikliste ka vožnji. Veliki broj međimurskih biciklista u Čakovcu može pronaći i nekoliko kvalitetnih servisa za bicikle. Evo koji su to servisi bicikla:

Beciklin

Huni Bike Shop

Panex dynamic

Bike Point Radotić

Servis bicikala Krapina i okolica

Zagorje krije bogatu povijest, mnogobrojne prirodne i kulturne znamenitosti koje je često najljepše istraživati na biciklu. Zagorski biciklisti popravak svojeg bicikla mogu obaviti u nekoliko servisa bicikala u Krapini i okolici:

Jurilica Expres

K1 bike sport

Servis bicikala Koprivnica i okolica

Koprivnica svojim atraktivnim ravnicama donosi predivno iskustvo vožnje bicikla i uživanje u svakom svježem dašku zraka koji biciklisti upijaju. Kako bi koprivnički biciklisti mogli bezbrižno uživati u vožnji bicikla, na raspolaganju imaju sljedeće servise za bicikle:

Fortius Bicycle Shop

Valentina

Rog Joma

Panex dinamic

Moto biciklist

Servis bicikla Zagreb i Središnja Hrvatska

Zagreb kao najveće urbano središte Hrvatske zapravo ima i najveći broj biciklista u Hrvatskoj. Prometne gužve natjerale su mnoge da se okrenu bicikliranju kao osnovnom načinu vožnje pa je primjetan veliki rast broja biciklista po ulicama Zagreba. Okolica Zagreba krije predivne znamenitosti i prirodne fenomene pa veliki broj ljudi biciklira Zagrebom i županijama kojima je okružen.

U Zagrebu i okolnim županijama Središnje Hrvatske nalazi se velik broj servisa za bicikle. Središnja Hrvatska obuhvaća sljedeće županije: Grad Zagreb, Zagrebačka županija, Bjelovarsko-bilogorska, Sisačko-moslavačka i Karlovačka županija. Središnja mjesta ovih županija su: Zagreb, Bjelovar, Sisak i Karlovac.

Servis bicikla Zagreb i okolica

Zagreb svojim bogatom poviješću i statusom glavnog grada Hrvatske redovito vabi bicikliste na svoje ulice. Statistički gledano, Zagreb je grad s najvećim brojem biciklista u Hrvatskoj. Stoga nimalo ne čudi kako se u najmnogoljudnijem gradu Hrvatske nalazi i najveći broj servisa za bicikle. Evo koji su to servisi bicikla:

Marko Projekt

Ciklo Box

MD Servis i Bicikli

L.R. Pedala

Bicikl Biz

Ciklo Sport

Pedala

Bizmark

Giant Store Zagreb

Bicycles services Palko

DSG servis bicikala

Bike – bike service

Servis bicikla BID

Servis bicikla Bjelovar i okolica

Predivan Bjelovar na svojim ulicama ima mnogobrojne zaljubljenike u bicikliranje koji povremeno trebaju servisiranje bicikla. Bjelovarski biciklisti popravak bicikla mogu zatražiti u nekom od sljedećih servisa:

Trgovina i servis Biciklist

Servis Pažur

DSG bicikli

X bike Bjelovar

Servisi bicikala Sisak i okolica

Sisak na svojim plodonosnim brežuljcima i ravnicama krije neke od najljepših pejzaža Hrvatske. Biciklisti rado odabiru Sisak za svoje biciklističke avanture, a bicikle vozi i veliki broj domaćeg stanovništva. Požele li sisački biciklisti napraviti servis bicikla, to mogu učiniti na sljedećim mjestima:

Barspin bajk servis

Bike shop Sisak

No code

Alpha bike

Servis bicikla Karlovac i okolica

Karlovac i Karlovačka županija svojim razdraganim cestama i puteljcima spaja ljepote Središnje Hrvatske s predivnim prirodnim bogatstvima Gorske i Jadranske Hrvatske. Bicikliranje u Karlovcu je vrlo popularno, a servis bicikla tamošnji biciklisti mogu potražiti u:

Golf Aurora Bike

Velo City Bicikli

Cinac Zlatko

Servis bicikla Slavonija

Predivne ravnice Slavonije kao stvorene su za dugotrajna i ugodna bicikliranja bez suviše napora i uzbrdica. Krajobrazi koji oduzimaju dah i ljepote krajolika koje ostaju trajno urezane u sjećanje savršene su lokacija za vožnju bicikla. Slavonskim ravnicama svakodnevno koloturaju mnogobrojni biciklisti i tako uživaju u ljepotama toga kraja.

Regija Slavonija obuhvaća veliki broj servisa za bicikle koji su rasprostranjeni u raznim gradovima. Slavonija obuhvaća sljedeće županije: Virovitičko-podravska, Osječko-baranjska, Vukovarsko-srijemska, Brodsko-posavska i Požeško-slavonska. Glavna središta tih županija su gradovi: Virovitica, Osijek, Vukovar, Slavonski Brod i Požega.

Servis bicikla Osijek i okolica

Osijek, kao jedno od većih središta Istočne Hrvatske, ima veliki broj biciklista koji istražuju ljepote Slavonije. Mnogobrojni osječki biciklisti u potrebi su za servisom bicikla, a koji srećom mogu obaviti u raznim biciklističkim servisima. Evo koji su najpopularniji servisi bicikala u Osijeku:

Bicycle Repair Shop

Volf servis

Jawa servis za bicikle

Bike chamfer

Crnoja bicycle

Bicycles Jakovčević

Extreme Sport

Tom.Os

Rog Joma

Bikea Bike shop

Servis za bicikle Virovitica i okolica

Virovitica svojim predivno uređenim parkovima i kulturnim znamenitostima jednostavno mami bicikliste na vožnju. Mnogobrojni biciklisti koji se slijevaju niz ulice i parkove Virovitice servisiranje bicikla mogu obaviti u nekoliko kvalitetnih servisa. Evo koji su:

Rog Joma

Panex dinamic

Bike shop Kompas

Servisi za bicikle Vukovar i okolica

Vukovar u srcima mnogih Hrvata i Hrvatica ima posebno mjesto zbog svoje ne tako davne ratne prošlosti. Biciklisti Vukovara godišnje rade veliki broj kilometara na svojim biciklima pa im je barem jednom godišnje potrebno servisiranje bicikla. Evo gdje mogu obaviti servisiranje bicikla:

Servis za bicikle Vukovar

Servisi za bicikl Slavonski Brod i okolica

Slavonski Brod sa svojom bogatom industrijskom povijesti jedno je od prepoznatljivih mjesta u Slavoniji. Svakog dana mnogi Brođani sjedaju na svoje bicikle ne bi li otišli na posao ili jednostavno udahnuli svježeg zraka van grada. Žitelji Slavonskog Broda svoje bicikle mogu servisirati u sljedećim servisima bicikala:

Buycycle

Auto-Stop

Hervis Slavonski Brod

Servis bicikala Požega i okolica

Požega smještena u srce Slavonije krije mnoge prirodne i kulturne ljepote koje je najljepše istraživati na biciklu. Požeški biciklisti svakodnevno bicikliraju i uživaju u blagodatima koje vožnje bicikla nudi. Kada zatrebaju servisiranje bicikla, Požežani se mogu obratiti:

Lux bike shop

Bike park

Servis bicikla Sjeverni Jadran i Lika

Predivan Sjeverni Jadran svake godine vrvi turistima koji na biciklima istražuju ljepote obale naše Hrvatske. Oni željni veće avanture i nešto težih ruta mogu se zaputiti u Lika koja svojim mnogobrojnim šumama i netaknutom prirodom – donosi upravo ono što biciklistima treba. Svježi zrak, predivni vidikovci i ljepota mora atrakcije su koje svake godine na područje Sjevernog Jadrana i Like mame mnoge domaće i strane bicikliste.

Područje Sjevernog Jadrana i Like obuhvaća sljedeće županije: Istarska, Primorsko-goranska i Ličko-senjska županija. U tim županijama nekoliko je važnijih središta: Pula, Rijeka i Gospić. Evo gdje se nalaze servisi bicikala u regiji Sjevernog Jadrana i Like:

Servis bicikla Pula i okolica

Pula kao jedno od najprepoznatljivijih turističkih mjesta našeg priobalja nudi mnoštvo atraktivnih kulturnih i prirodnih znamenitosti. Istraživanje Pule na biciklu jedno je sasvim novo i nezaboravno iskustvo pa ni ne čudi veliki interes žitelja i posjetitelja Pule za vožnjom bicikla. Svi koji zatrebaju servis bicikla u Puli mogu svratiti kod:

Valcic Cycling Concept

Malupe

Enduro bikes & stuff

B.R.B. sport

Servis bicikla Rijeka i okolica

Rijeka kao jedan od najvećih hrvatskih gradova ima iznimno razvijenu kulturu vožnje bicikla. Iako reljefom ne odgovara svim tipovima biciklista, Rijeka ima itekako velik broj ljubitelja vožnje na dva kotača. Kada Riječani i svi koji se tako osjećaju požele napraviti servisiranje bicikla, to mogu obaviti u:

Ri Bike shop & service

Sport Bike

Korozija-servis

Servis bicikla Srednji i Južni Jadran

Srednji i Južni Jadran krije mnogobrojne prirodne i kulturne ljepote te je učestala meta turista na biciklima. No, ni domaćim stanovnicima većih gradova i mjesta nije strano voziti bicikl po ulicama sa stoljetnom tradicijom. Kako bi se omogućilo ugodno i sigurno bicikliranje mjestima Središnjeg i Južnog Jadrana otvorene su mnogobrojne radnje za servisiranje bicikla.

Srednji i Južni Jadran veliko je priobalno područje koje obuhvaća sljedeće županije: Zadarska, Šibensko-kninska, Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska županija. Glavna središta tih regija su gradovi: Zadar, Šibenik, Split i Dubrovnik. U tim mjestima mogu se pronaći mnogobrojni servisi za bicikle, a u nastavku saznajte koji su najpopularniji:

Servis bicikla Zadar i okolica

Zadar je grad s iznimno bogatom kulturnom povijesti i gdje god se okrenete imate priliku uživati u predivnim stoljetnim građevinama. Iako bicikliranje nije dozvoljeno u svim dijelovima grada, činjenica je da Zadrani i njihovi gosti obožavaju voziti bicikle. Kada zatrebaju servisiranje bicikla mogu se obratiti sljedećim servisima:

Rog Joma

Auto-Hrvatska

Decathlon Zadar

Calimero Store

Bianchi

Servis za bicikle Šibenik i okolica

Šibenik svojom očaravajućom obalom nudi pregršt atraktivnih ulica i staza za vožnju bicikla. Mnogobrojni biciklisti svakog se dana slijevaju ulicama Šibenika pa nastaje i potreba za servisima za bicikl. Šibenčani i njihovi gosti servis bicikla mogu napraviti u:

Top Sport

Servis bicikla Milković

Iljadica-Rapo

Bicikle Fržop

Servis bicikla Split i okolica

Split je grad koji očarava svojim prirodnim i kulturnim znamenitostima, a što prepoznaju i mnogobrojni turisti koji se svake godine slijevaju u ovaj biser Jadrana. Mnogobrojni biciklisti koje svakog dana prolaze ulicama Splita, servisiranje bicikla mogu obaviti u:

Extreme Shop

Rog Joma

Peloton centar

Leo bike

Servisi za bicikl Dubrovnik i okolica

Dubrovnik je vjerojatno jedan od najprepoznatljivijih gradova Lijepe Naše jer svojom bogatom kulturnom poviješću ispisuje ne samo Hrvatsku, već i svjetsku povijest. Bicikliranje po središtu Dubrovnika možda i nije najspretnije i najsretnije rješenje, ali unatoč tome mnogi Dubrovčani diljem grada voze bicikle. Kada im zatreba servisiranje bicikla, to mogu obaviti u:

Intersport Dubrovnik

CIJENA SERVISIRANJA BICIKLA

Servis bicikla cijena

Kada pričamo o cijeni servisiranja bicikla, mnogi biciklisti zapravo ni ne znaju koliko košta servis bicikla i što sve dobivaju za određenu novčanu svotu. Već smo prije pojasnili kako postoje veliki i mali servisi bicikala, no podjela može ići još dalje. Naime, ponekad ne trebate cjelokupan servis bicikla, već vam je potrebno samo zamijeniti ili nadograditi jedan dio bicikla.

Servisi bicikala u pravilu nude različite cijene za svoje usluge, ali nema nekih većih odstupanja od nekog prosjeka. Dakle, cijene servisiranja bicikala uglavnom su slične u svim servisima – bez obzira na lokaciju servisa.

Kako bismo vam olakšali odluku o odlasku na servis za bicikle, odlučili smo za vas istražiti koliko se kreću cijene pojedinih usluga servisa diljem Hrvatske. U nastavku tako donosimo listu usluga s prosječnim cijenama servisiranja.

Mali servis bicikla

Uključuje usluge: pregled i kontroliranje cijelog bicikla, podešavanje kočnica i mjenjača, zamjena dogovorenih dijelova bicikla, podmazivanje lanca i ostalih dijelova, provjera tlaka i pumpanje guma, itd.

Cijena: od 150 do 300 kuna

*potrebni novi dijelovi bicikla nisu uključeni u cijenu

Veliki servis bicikla

Uključuje usluge: pregled i kontroliranje cijelog bicikla, podešavanje kočnica i mjenjača, zamjena dogovorenih dijelova bicikla, čišćenje i podmazivanje pogona, podmazivanje lanca i ostalih dijelova, čišćenje i podmazivanje viličnog ležaja,  podešavanje i podmazivanje prednje i zadnje glavčine, kontrola i centriranje oba kotača, provjera tlaka i pumpanje guma, itd.

Cijena: od 250 do 550 kuna

*potrebni novi dijelovi bicikla nisu uključeni u cijenu

Servis pogona bicikla

Kontrola i podešavanje brzina . . . . 50 do 150 kuna

Ugradnja lanca i podešavanjem brzina . . . . 60 do 180 kuna

Montaža pogonskog ležaja . . . . 80 do 160 kuna

Servisiranje pogonskog ležaja . . . . 70 do 160 kuna

Montaža pogonskog lančanika . . . . 60 do 130 kuna

Ugradnja pogona i podešavanje . . . . 100 do 180 kuna

Ugradnja prednjeg ili zadnjeg mjenjača . . . . 50 do 200 kuna

Montaža i podešavanje ručice mjenjača . . . . 50 do 180 kuna

Zamjena nosača mjenjača . . . . 70 do 140 kuna

Zamjena sajle mjenjača . . . . 60 do 130 kuna

*potrebni novi dijelovi bicikla nisu uključeni u cijenu

Servis kotača i guma

Zamjena gume i zračnice . . . . 30 do 150 kuna

Montiranje tubeless sistema . . . . 50 do 120 kuna

Servis prednje ili zadnje glavčine . . . . 70 do 150 kuna

Skidanje kazete ili kranza . . . . 30 do 90 kuna

Zamjena osovine kotača . . . . 70 do 150 kuna

Centriranje kotača . . . . 50 do 150 kuna

*potrebni novi dijelovi bicikla nisu uključeni u cijenu

Servis kočnica bicikla

Servisiranje kočnica i odzračivanje . . . . 120 do 200 kuna

Zamjena pakni i podešavanje kočnica . . . . 50 do 150 kuna

Fino podešavanje kočnica . . . . 70 do 160 kuna

Zamjena sajle kočnica i podešavanje . . . . 50 do 150 kuna

Montaža mehaničkih disk kočnica . . . . 100 do 220 kuna

Montaža hidrauličkih kočnica . . . . 100 do 220 kuna

Odzračivanje hidrauličkih kočnica . . . . 70 do 150 kuna

*potrebni novi dijelovi bicikla nisu uključeni u cijenu

Servis bicikla – ostalo

Sastavljanje i Nulti servis bicikla . . . . 50 do 150 kuna

Temeljito čišćenje i pranje bicikla . . . . 40 do 100 kuna

Ugradnja i podešavanje upravljača . . . . 100 do 200 kuna

Kontrola i podešavanje ležaja vilice . . . . 70 do 180 kuna

Ugradnja novog ciklokompjutera . . . . 30 do 80 kuna

Montaža nogara ili rogova . . . . 20 do 50 kuna

Montaža novih gripova . . . . 20 do 50 kuna

*potrebni novi dijelovi bicikla nisu uključeni u cijenu

SERVISIRAJTE BICIKL SAMOSTALNO

Samostalno servisiranje bicikla

Samostalno servisiranje bicikla možda nije najspretnije i najbolje rješenje ako o biciklima i dijelovima za bicikle ne znate puno. No, kažu da vježba čini majstora pa vrijedi pokušati. Dakako, pokušaje samostalnog servisiranjA bicikli sačuvajte za neke manje vrijedne bicikle, dok one skupocjene ipak radije odvezite do servisera.

Iako servisiranje bicikla na prvi pogled ne izgleda kao znanstvena fantastika, činjenica je da je potrebno puno znanja i prakse kako biste bicikl doveli u optimalno stanje. Stručnjaci diljem svijeta napisali su mnoge knjige o servisiranju i održavanju bicikla, a mnogo fantastičnih savjeta možete pronaći i na internetu. No, sve je to tek vrh ledene sante – jer znanje o servisiranju bicikla ide poprilično široko i duboko.

Primjerice, samo o centriranju i finom podešavanju kotača bicikla možete pronaći stotine stranica u knjigama. Zanimljivo, postoje čak i cijele knjige koje govore samo o kotaču za bicikl i njegovom podešavanju. No, kotač je samo dio bicikla – i to zapravo jedan od jednostavnijih dijelova. Dakle, znanje o servisiranju bicikla je ogromno.

Pravi stručnjaci za servisiranje bicikla svake godine usvajaju nova znanja što kroz razne seminare, knjige i internet, ali i kroz vlastito iskustvo rada na novim biciklima. Stručni serviseri već će na prvi pogled bicikla prepoznati kako i gdje vozite bicikl, koje su vaše loše biciklističke navike, koje je dijelove potrebno fino podesiti, gdje gubite performanse za vrijeme vožnje bicikla, itd.

Ako se ipak odlučite na samostalno servisiranje bicikla, onda svakako pročitajte savjete koji se nalaze ispod, ali i na ostatku našeg web portala. Servisiranje bicikla nije kompliciran posao kada točno znadete što radite. Stoga, najprije upijte znanje pa tek onda krenite na slaganje bicikla.

U nastavku ćemo nabrojati nekoliko važnih koraka koje trebate obaviti kako bi samostalno servisiranje bicikla bilo uspješno:

#1 KONTROLA BICIKLA

Provjera ispravnosti bicikla i dijelova

Prvi korak kod servisiranja bicikla definitivno jest – uvjeriti se u trenutno stanje bicikla i svih pripadajućih dijelova. Dakle, detaljnim i fokusiranim pregledom svakog dijela bicikla potrebno se uvjeriti u kakvom je stanju taj dio. Dakako, potrebno je sagledati i funkcioniranje bicikla kao cjeline.

Temeljiti pregled bicikla jasno će vam ukazati na trenutne probleme i na što biste se trebali fokusirati prilikom servisiranja bicikla. Posebnu pozornost obratite na stanje i centriranost kotača, zatim neometano funkcioniranje poganskog sustava, ali i na sustav mjenjača i kočnica koji su iznimno važni za ugodnu i sigurnu vožnju bicikla.

#2 PROVJERA KOČNICA I BRZINA

Podešavanje brzina i kočnica bicikla

Brzine i kočnice bicikla spadaju u dijelove koji su zbog svoje strukture i funkcioniranja najviše izloženi oštećenjima. Naime, sajle,mjenjači i ručice kočnica pod stalnim su iskušenjima pa je potrebno provjeriti njihovu ispravnost za vrijeme servisiranja bicikla.

I brzine i kočnice sastoje se od nekoliko dijelova pa je potrebno sagledati svaki segment, ali i funkcioniranje cjeline. Poželjeno je povremeno zamijeniti pakne ako imate klasični sustav kočnica ili provjeriti ulje i diskove ako se radi o modernijim sustavima kočenja. U svakom slučaju, kočnice i brzine važne su karike sigurne, ugodne i brze vožnje bicikla.

#3 KONTROLA UPRAVLJAČKOG SUSTAVA

Podešavanje ležaja kotača i vilice

Samostalno servisiranje bicikla najviše muke moglo bi vam zadati upravo u segmentu kontrole i servisiranja ležajeva kotača i vilice. Naime, ležajevi kotača i sama vilica složene su strukture za koje je potrebno biciklističko znanje – želimo li ih složiti kvalitetno.

Zahvaljujući dobro podešenim ležajevima kotača vaš će bicikl voziti uspravno i brzo te neće imati zastajkivanja i plesanja kotača. Što se tiče vilice (amortizera) zanimljivo je kako većina biciklista zapravo ima krivo podešenu vilicu – koja nije u potpunosti iskorištena. Podešavanje vilice je složen proces pa svakako savjetujemo da pročitate barem nekoliko uputstava kako složiti vilicu bicikla – prije nego krenete na podešavanje.

#4 KVALITETNO PODAZIVANJE

Podmazivanje pogona bicikla

Pogon bicikla pod stalnim je pritiskom jer putem njega svoju energiju prenosimo na kotače koji omogućuju kretanje bicikla. Zanimljivo je da se pogon bicikla već desetljećima (i stoljećima) oslanja na sustav s lancem i zupčanicima. Kako bi oni kvalitetno radili važno je da su ispravni i dovoljno podmazani.

Nekakav prvi korak sređivanja pogona bicikla trebalo bi biti čišćenje kazete i lanca. Nakon čišćenja potrebno je provjeriti u kakvom su stanju kazeta i lanac te prema potrebi zamijeniti nešto ako nije u redu. Zadnji korak je dakako podmazivanje pogona bicikla, kako biste osigurali brzinu i dugotrajnost bicikla.

#5 KONTROLA PRITISKA U GUMAMA

Provjera guma i čišćenje bicikla

Nakon što se provjerili sve ostale dijelove bicikla, važno je da se pozabavite i gumama. Kako biste mogli voziti brzo i sigurno važno je da je pritisak u gumama prilagođen vašem stilu vožnje i uvjetima po kojima planirate voziti. Veći pritisak u gumama osigurava vam veću brzinu, dok vam manji pritisak u gumama donosi bolje primanje gume za podlogu.

Finalni korak samostalnog servisiranja bicikla jest temeljito čišćenje bicikla. Čišćenje možete obaviti uz pomoć raznih krpa i sredstava koja su prilagođena upravo biciklima. Nakon čišćenja rame i svih ostalih dijelova bicikla, iste možete premazati odgovarajućim sredstvima kako biste postigli željeni sjaj i osigurali dugovječnost bicikla.

KAKO ODRŽAVATI BICIKL

Savjeti za održavanje bicikla

Održavanje bicikla osigurava vam ugodnu i sigurnu vožnju, ali i dugovječnost i ispravnost bicikla. Redovitim održavanjem bicikla omogućit ćete vašem biciklu da u svakom trenutku nudi najbolje performanse vožnje, a istovremeno ćete podići radinu sigurnosti vožnje na višu razinu.

Što se tiče održavanja bicikla, nekoliko je važnih stvari koje trebate raditi. Prije svega, nakon svake vožnje pametno je pregledati da li su svi dijelovi bicikla na svojem mjestu i funkcioniraju li isto kao što su i prije vožnje. Ako ste se vozili po blatnjavim putevima mudro je očistiti bicikla kako ne bi došlo do proboja hrđe ili nekih drugih problema.

Povremeno je potrebno podmazati dijelove bicikla koji su stalno izloženi negativnim vanjskim uvjetima, a tu je dakako i provjera ispravnosti svjetala na biciklu. Mudro je nekoliko puta godišnje odvesti bicikl na mali servis kod servisera, ali i barem jednom godišnje napraviti veliki servis bicikla. Samim time održavanje bicikla ne predstavlja veliki gubitak vremena i živaca, a osigurava vam maksimalne performanse vožnje bicikla u svakom trenutku.

SVE ZA POPRAVAK BICIKLA

Osnovni alati i dijelovi za bicikle

Samostalno servisiranje bicikla, ali i njegovo redovito održavanje zahtjeva posjedovanje nekih osnovnih alata i zamjenskih dijelova. Bez osnovnih alata nemoguće je samostalno popraviti osnovne nedostatke koje primijetite na biciklu pa preporučujemo da nabavite neki set alata koji se može u trgovini pronaći već za 50 kuna na više.

Planirate li raditi servis bicikla bilo bi poželjno da imate sljedeće alate i dijelove:

pogon bicikla lanac bicikl ikona biciklisti savjeti

Ulje za bicikl

Ulje za bicikl zapravo je esencija bez koje ne može proteći ozbiljan popravak bicikla. Naime, ulje za bicikl pomaže vam u vraćanju top performansi gotovo svih dijelova bicikla. Na tržištu postoje raznovrsna ulja i sredstava za podmazivanje bicikla, a na vama je da odaberete što vam treba.

Nekakva osnovna podjela svodi se na sredstva za podmazivanje za suhu ili vlažnu vožnju. Ulje za bicikl je definitivno “must have” i treba se u svakom trenutku naći u vašoj garaži ili radionici.

kotač bicikli ikone biciklisti

Gume za bicikl

Gume za bicikl definitivno spadaju u kategoriju osnovni dijelovi za bicikle jer su jedan od najizloženijih dijelova tijekom vožnje. Postoje unutarnje i vanjske gume za bicikl, a uobičajeno je da u svojoj garaži imate barem jednu unutarnju gumu koja odgovara vašim dimenzijama kotača bicikla.

Vanjske gume izloženije su uvjetima na stazama, no češće stradavaju unutarnje gume za bicikl koje zapravo održavaju pritisak zraka. Danas imamo i moderne gume za bicikl koje ne sadrže unutarnje gume (zračnice), a koje su sve popularniji odabir biciklista.

okvir bicikla ikona

Sajle za bicikl

Sajle za bicikl imaju zadaću prenošenja biciklistovih odluka na sam sustav bicikla. Dakle, sajle povezuju ručice kočnica s kočnicama na kotačima, ali i mjenjače brzina sa sustavom brzina na lančaniku.

Sajle za bicikl s vremenom gube svoja svojstva i mogu puknuti uslijed velikih napora pa je poželjeno imati rezervne u garaži ili radionici.

vilica pogon bicikla lanac bicikl ikona biciklisti savjeti

Pakne za bicikl

Pakne za bicikl još uvijek se koriste na velikom broju bicikala i činjenica je da su neki vozači još uvijek skloniji paknama, nego li kočnicama s diskovima. Dakako, pakne za bicikl nisu najsuvremenije sredstvo kočenja i danas postoje mnoga nova i bolje rješenja. Ipak, ako imate pakne kao sustav kočenja mudro ja nabaviti rezervne.

Naime, pakne se uslijed kočenja troše, ali i gube svoja svojstva prilikom izlaganja raznim vremenskim uvjetima. Kočnice za bicikl važan su sustav čija ispravnost drastično uvećava vašu sigurnost na biciklu – stoga kočnice uvijek trebaju biti u top stanju.

Nadamo se da ste saznali sve važno o servisiranju bicikla. Sada vam predlažemo da pogledate jednu od sljedećih rubrika:

Bicikli na popustu

Bicikli na popustu

Saznajte sve o biciklima na popustima

Biciklistička oprema

Biciklistička oprema

Saznajte sve o biciklističkoj opremi

Vijesti iz biciklizma

Vijesti iz biciklizma

Saznajte sve vijesti iz biciklizma