Imate bicikl u podrumu koji samo skuplja prašinu, a htjeli biste ga iskoristiti za vožnju po gradu uslijed mjera zabrana i socijalnog distanciranja? Zanima vas što sve trebate napraviti prije nego sjednete na bicikl koji dugo niste vozili?

U današnjem članku dati ćemo vam 4 kratka i korisna savjeta – kako što prije stari bicikl vratiti u funkciju. Savjeti ispod vrijede po pretpostavkom da je bicikl u relativno voznom stanju, odnosno da nema nekih većih tehničkih nedostataka. Evo koja četiri koraka trebate napraviti kako biste osposobili svoj stari prašnjavi bicikl za vožnju:

Očistite bicikl vodom

S obzirom na to da smo sve do nedavno bili u karanteni, pretpostavit ćemo da bicikl niste vozili minimalno mjesec dana – a vjerojatno i puno više. Iza nas je razbolje hladnog vremena, nakon kojeg je stigla korona karantena pa je sasvim izgledno da vaš bicikl nije bio u funkciji već nekoliko mjeseci. Želite li taj bicikl vratiti u funkciji, prvi korak koji ćete trebati odraditi jest čišćenje bicikla.

Iako mnogi smatraju kako su vam za čišćenje bicikla potrebna razna profesionalna sredstva i kemikalije – to uopće nije potrebno, ali ni poželjno. Činjenica jest da bicikl ima mnoštvo izloženih područja, ali se u konačnici ta područja ni ne prljaju toliko često i jako. Želite li kvalitetno oprati bicikl prije korištenja dovoljna vam je voda (i sapunica). Napravite malo sapunice, prebrišite prašnjave i prljave dijelove bicikla i na kraju sve isperite vodom. Vaš bicikl će biti čist i spreman za drugi korak osposobljavanja.

Izmjerite pritisak u gumama

S obzirom na to da je vaš bicikl dugo vremena stajao na jednom mjestu, velika je vjerojatnost da pritisak u gumama nije dobar. Naime, pritisak u gumama s vremenom slabi – a to može uzrokovati razne probleme krenete li s takvim pritiskom u gumama na vožnju. Prije nego sjednete na bicikl svakako provjerite pritisak u gumama.

Većina biciklista razinu pritiska u gumama provjerit će tako da prstima probaju “tvrdoću” guma. Ako je pritisak premalen, guma će se previše udubiti – što je znak da trebate napumpati gumu. Uz provjeru prstima, oni pedantniji mogu se poslužiti i mjeračem pritiska kako bi što točnije sredili pritisak u gumama. Bilo kako bilo, pumpa je vaš saveznik za dobru i sigurnu vožnju. Bude li pritisak u gumama prevelik može se dogoditi da dođe do eksplozije gume, a u slučaju premalo pritiska riskirate oštećenje vanjskog dijela gume.

Nauljite lanac

I dok mnogi rekreativni biciklisti pritisku u gumama automatski pridodaju pažnju prije vožnje, lanac većina biciklista zanemaruje. Nažalost, lanac je temeljni dio pogonskog sustava bicikla i kao takav mora biti spreman za što fluidniji rad. Da bi lanac kvalitetno obavljao svoju zadaću mora biti primjereno nauljen.

Na tržištu postoje razne vrste ulja i masti za lanac pa prije samog odabira – pitajte servisera ili prodavača što preporučuje. Ako lanac nije dovoljno nauljen postoji velika vjerojatnost da će za vrijeme vožnje škripiti, a u nekim slučajevima može doći i do pucanja lanca. Pravilnim održavanjem te biste probleme trebali izbjeći – a vaš bicikl funkcionirat će savršeno.

Provjerite kočnice

Prvi ikad izmišljeni bicikl nije imao kočnice i bojimo se uopće pomisliti koliko je to suluda i opasna vožnja bila. Bicikl bez ispranih kočnica pretvara se u alat kojom riskirate svoje zdravlje, ali i zdravlje drugih sudionika u prometu. Ne želite sebi stvoriti probleme tamo gdje ih ne trebate pa je prije sjedanja na bicikl potrebno provjeriti kočnice.

Test kočnica možete napraviti na način da pokušate stisnuti ručicu kočnica. U slučaju da je ručica labava, odnosno da je ručicu moguće bez problema pritisnuti skroz do upravljača – to znači da nešto ne valja s kočnicama. Prvo, moguće je da su pakne istrošene pa je potrebno nabaviti nove pakne i zamijeniti ih. Drugo, moguće je da ručice i sajle nisu dobro podešene – što možete regulirati na samim ručicama (do neke mjere). Ne krčite na vožnju biciklom bez ispravnih kočnica.