Bicikli
– najbolji i najnoviji bicikli za sve vrste biciklista –
Planirate kupnju novog bicikla i interesira vas koji se novi bicikli nude na tržištu? Zanima vas kako kupiti bicikl i koja vrsta bicikla će najviše odgovarati vašim potrebama? Želite saznati koje su najpopularnije marke bicikala i koji su vrhunski bicikli predstavljeni ove godine?
Bicikli su vrlo popularno prijevozno sredstvo, a procjeunjuje se kako danas u svijetu imamo više od 1.000.000.000 bicikala. Vožnja bicikla je iznimno zdrava, ekološki prihvatljiva, jeftina i nadasve zabavna aktivnost – koja će u vaš život donijeti mnoge benefite.
Na tržištu postoje mnoge vrste bicikala, a ponuda proizvođača bicikli svako je godine sve bogatija. Planirate li uskoro kupnju novog ili rabljenog bickla – na pravome ste mjestu. U nastavku možete saznati koji se novi bicikli nude na tržištu i kako odabrati idealan bicikl za vaše potrebe.
Također, niže na stranici možete naučiti: koja je vrsta bicikla savršena za vaš stil vožnje, kako odabrati odgovarajuću veličinu bicikla, koji su proizvođači bicikli trenutno najpopularniji na tržištu, koliko novca je pametno uložiti u kupnju novog bicikla, što se događa na tržištu električnih bicikli, kako je tekla povijest razvoja bicikala, itd.
Novi bicikli na tržištu
Novi bicikli na tržištu
Kliknite i provjerite koje nove bicikle predstavljaju proizvođači i što se atraktivno nudi na tržištu
Popularne marke bicikala
Popularne marke bicikala
Kliknite i provjerite koje su trenutno najpopularnije marke bicikala koje se nude na tržištu
Kako kupiti bicikl
Kako kupiti bicikl
Kliknite i saznajte kako pametno i jeftino kupiti bicikl, kako odabrati idealnu vrstu i veličinu bicikla
Najvažniji dijelovi bicikla
Najvažniji dijelovi bicikla
Kliknite i naučite koji su najvažniji dijelovi bicikla i što su novo proizvođači nedavno predstavili
Vrste bicikala (kategorije)
Vrste bicikala (kategorije)
Kliknite i saznajte koje sve vrste bicikala postoje na tržištu i kako odabrati idealnu kategoriju bicikla za sebe
Bicikli – kratka povijest
Bicikli – kratka povijest
Kliknite i saznajte mnoštvo zanimljivih detalja o povijesti i razvoju bicikala
BICIKLI I PROIZVOĐAČI
Novi bicikli na tržištu
Proizvođači bicikli nam svake godine predstavljaju mnoštvo novih bicikala i razne biciklističke inovacije. Zahvaljujući konstantnom razvoju novih tehnologija, materijala i pogonskih mehanizama – novi bicikli na tržište donose bolje performanse, omogućuju veću brzinu vožnje te ugodnije bicikliranje.
Ako vas zanimaju novi bicikli i inovacije na tržištu bicikala – na pravom ste mjestu. Svakog dana za vas istražujemo što to novo razvijaju proizvođači bicikli te koje nove bicikle predstavljaju na tržištu. Ispod se nalaze najnovije vijesti o biciklima širom svijeta:
KUPNJA BICIKLA
Kako i gdje kupiti bicikl
Planirate li kupnju novog bicikla pravo je vrijeme da saznate kako i gdje kupiti bicikl. Kupnja bicikla nije složen proces, ali morate obratiti pažnju na nekoliko važnih stvari. Dakako, važno je znati gdje planirate voziti bicikl, koja vam vrsta bicikla treba, koju veličinu bicikla odabrati, koliko ste novca spremni potrošiti na kupnju bicikla te gdje možete kupiti bicikl na popustu.
Kako bismo vam olakšali kupnju bicikla – proces kupovine podijelili smo u 5 najvažnijih koraka. U nastavku saznajte kako i gdje kupiti bicikl koji će funkcionalnostima, dizajnom i cijenom odgovarati vašim željama i potrebama.
5 koraka kupnje novog bicikla
1. KORAK
Razmislite gdje ćete voziti bicikl
Kupnja bicikla započinje razmišljanjem o terenima gdje planirate voziti bicikl. Dobro razmislite gdje i kako planirate voziti bicikl jer o tome će ovisiti kasniji odabir vrste bicikla. Raznovrsni bicikli prilagođeni su svojim dizajnom i funkcionalnostima raznim vrstama terena – pa je potrebno dobro razmisliti.
Ako već vozite bicikl i potreban vam je novi – onda ćete točno znati kakav vam bicikl treba (ovisno o vašem stilu vožnje). No, ako bicikl kupujete prvi puta onda dobro razmislite hoćete li se uglavnom voziti po gradskim ulicama, cesti, makadamu, šumama ili nečem petom. Evo nekoliko pitanja koja vam mogu pomoći u ovom koraku kupnje bicikla:
– na kojim terenima (podlogama) planirate uglavnom voziti bicikl?
– kakve bicikle imaju prijatelji s kojima planirate voziti biciklističke rute?
– težite li udobnim, laganim, brzim ili adrenalinskim vožnjama?
2. KORAK
Odaberite idealnu vrstu bicikla
Nakon što ste dobro razmislili o tome gdje planirate voziti bicikl, vrijeme je da odaberete vrstu bicikla koja najviše odgovara vašim planovima vožnje. Primjerice, planirate li voziti bicikl po ulicama grada potreban vam je neki gradski bicikl, ako je bicikliranje po cesti vaš odabir onda vam treba cestovni bicikl, za atraktivne akrobacije trebat će vam BMX bicikla, dok ćete za adrenalinske vožnje niz brdovite strmine trebati brdski bicikl.
Među mnoštvom bicikli ponekad je teško odabrati idealno rješenje. Vodite se logikom da odaberete onaj bicikl koji odgovara podlozi po kojoj ćete najčešće voziti. Primjerice, cestovni bicikl baš nije pogodan za makadam i brdske vožnje, dok će vas MTB bicikl usporavati na cesti, itd. Planirate li na vožnje bicikl s prijateljima, ne bi bilo loše odabrati vrstu bicikla kakvu imaju i vaši prijatelji. Evo nekoliko pitanja kod odabira vrste bicikla:
– jeste li isprobali voziti razne bicikle i koja vrsta bicikla vam najviše odgovara?
– planirate li voziti po raznim vrstama terena i koji će biti “najteži” teren za vožnju?
– planirate li voziti duge rute pa ćete možda trebati pomoć električnog bicikla na uzbrdicama?
3. KORAK
Izračunajte odgovarajuću veličinu bicikla (okvira)
Korak odabira veličine bicikla uglavnom je i najvažniji u cijelom procesu kupnje. Naime, odabir pogrešne veličine bicikla (okvira) može vam uvelike poremetiti buduće uživanje u vožnji. Ono što nikako ne smijete jest nabaviti premalen bicikl jer ćete se mučiti za vrijeme vožnje, no nije mudro uzeti ni bicikl veći od vaših potreba.
Odgovarajući veličinu bicikla možete odgonetnuti na nekoliko raznih načina. Najjednostavniji i najbrži način jest odokativno testiranje. Sve što trebate učiniti jest prekoračiti gornju cijev okvira (ako možete super), a nakon toga sjednite na sjedalo i ispružite nogu do pedale. Ako nogu možete u potpunosti ispružiti, onda je bicikl odgovarajuće visine.
Druga, znatno preciznija metoda mjerenja veličine bicikla odvija se na temelju mjerenja unutarnje duljine noge. Stavite knjigu između nogu i zamolite nekog da izmjeri koliko iznosi udaljenost od poda do vrha knjige. Unutarnju duljinu noge (UDN) zatim pomnožite s 0.886 i dobiti ćete visinu (izmjerenu paralelno s cijevi sjedala) od središta osovine pogona do vršne točke sjedala. Za cestovni okvir UDN množite s koeficijentom 0.663, dok za MTB možete koristiti broj 0.225. Dobivene brojeve zatim usporedite sa standardiziranom tablicom veličina bicikli. Ako negdje zapnete, stručnjaci u trgovinama bicikli će vam sasvim sigurno rado pomoći.
-koliko iznosi vaša unutarnja duljina noge mjerena od poda do prepona?
-možete li u potpunosti ispružiti nogu od sjedala do pedale kada sjednete na bicikl?
-osjećate li se ugodno za vrijeme testiranja vožnje željenog bicikla?
4. KORAK
Definirajte budžet za kupnju bicikla
Tržište bicikli nudi vam zaista sve i svašta pa s obzirom na to i cijene bicikli dosta variraju. Bicikl (novi ili rabljeni) možete kupiti već za 1.000 kuna, a ako vam budžet nije ograničen – na tržištu možete pronaći bicikle i za više od 70.000 kuna. Dakako, ako tek krećete u svijet biciklizma vrlo vjerojatno ćete odabrati neki ne previše skup bicikl – i to je definitivno mudra odluka.
Prije nego odaberete konkretan model bicikla koji vam je zanimljiv trebate definirati budžet koji imate na raspolaganju. Dakako, budžet u potpunosti ovisi o vama i vašim financijskim prilikama – pa u taj dio nećemo ulaziti. Ono što bismo voljeli naglasiti je jednostavno pravilo – što je cijena bicikla veća, bicikl je uglavnom opremljen boljim dijelovima. Dakle, vrijedi ona “više para, više muzike“. Pitanja koja si možete postaviti prilikom definiranja budžeta za kupovinu bicikla:
– koliko vremena mislite provoditi na biciklu i isplati li vam se uložiti novac u skupocjeni bicikl?
– trebate li bicikl za osnovnu vožnju ili planirate voziti neke zahtjevne i učestale rute?
– koliko novca ste spremni uložiti u bicikl koji će vam omogućiti vožnju u sljedeće 3+ godine?
5. KORAK
Pronađite idealan model bicikla i super ponudu
Mnogi poznati proizvođači bicikli svako godine na tržište lansiranju nekoliko novih modela bicikli. Trgovine biciklima se često rješavaju zaliha pa možete gotovo svakog mjeseca naletjeti na neki super popust i neodoljivu priliku za kupnju bicikla.
Nakon što set definirali budžet i pronašli modele bicikli koji odgovaraju vašim željama i potrebama – vrijeme je da potražite gdje možete najjeftinije kupiti vaš bicikl. U našoj rubrici Bicikli Akcija redovito objavljujemo nove super ponude trgovina biciklima – pa svakako provjerite što se akcijski nudi u ovom trenutku.
Kada sto pronašli super ponudu i otišli u trgovinu po bicikl – svakako je potrebno probati bicikl. Prodavače zamolite da vam naprave nulti servis bicikla – kako bi isti bio spreman za vožnju. Također, raspitajte se o garanciji na bicikl i o mogućnostima servisiranja bicikla.
Pitanja koja si možete postaviti prije finalnog odabira i kupnje bicikla:
– odgovara li odabrani model bicikla vašim potrebama i podlozi po kojoj ćete uglavnom voziti?
– uklapa li se odabrani model bicikla u vaš budžet i ima li trgovina vašu veličinu bicikla?
– jeste li pronašli najbolju ponudu za odabrani model bicikla?
Ovim petim korakom završava proces kupnje bicikla. Nadamo se kako ste odabrali vrstu bicikla koja će odgovarati vašim potrebama i da ćete na biciklu napraviti puno uspješnih kilometara.
Nakon obavljene kupovine bicikla svakako razmislite o nabavci dodatne opreme za bicikl. Određena biciklistička oprema može vam uvelike olakšati vožnju bicikla, posebice u nekim ekstremnijim uvjetima (vrućine ili hladnoće).
Također, ne zaboravite na servisiranje bicikla. Redoviti servis omogućit će vam maksimalne izvedbe vožnji, ali i produžiti životni vijek trajanja bicikla. Preporuka je odraditi minimalno jedan veliki servis bicikla godišnje, no sve više od toga je također preporučljivo.
Uživajte u svakom kilometru na vašem novom biciklu. U nastavku teksta ćemo pojasniti koje vrste bicikli postoje i kako odabrati idealnu vrstu za svoje potrebe.
BICIKLI – KATEGORIJA
Vrste bicikala (kategorije)
Prije nekoliko desetaka godina bicikli su bili vrlo bazični i jednolični, no danas postoje mnoge vrste bicikala. Na tržištu se nalaze mnogobrojni bicikli koji svojim karakteristikama i funkcionalnostima odgovaraju raznim vrstama terena po kojima bicikli vozi.
Mnogi biciklisti početnici nisu upoznati s vrstama bicikala pa ćemo u nastavku pojasniti koji bicikl je za koju namjenu. Dakako, neki se bicikli mogu koristiti na više raznih podloga i pružiti će sasvim solidne rezultate vožnje. Ipak, kod odabira bicikla potrebno je puno pažnje posvetiti ispravnoj vrsti bicikla – jer će vam osigurati olakotnu vožnju.
Evo koje su najpopularnije vrste bicikala na tržištu:
MTB bicikli
MTB bicikli osmišljeni su za atraktivne vožnje po zahtjevnim brdskim i nesređenim stazama. Postoje dvije vrste MTB bicikala: fullsuspension (fully) i Hardtail. MTB fullsuspension imaju amortizere i s prednje i sa stražnje strane pa su samim time pogodniji za agresivniju vožnju i opasne spusteve. S druge strane, MTB hardtail bicikli imaju amortizer samo s prednje strane pa se svaka prepreka na stazi puno više osjeća.
MTB bicikle svojim su dizajnom prilagođeni za opasne i agresivne vožnje po nesređenim stazama. Odlikuju ih široke gume s grubim profilom koje kvalitetno reagiraju na zahtjevne staze, a tu si u snažne kočnice kako bi biciklist imao punu kontrolu vožnje. Želite li voziti bicikl po opasnim, strmim i nesređenim stazama – MTB bicikli savršen su odabir.
Downhill bicikli
Downhill bicikli su namijenjeni biciklistima koji ne poznaju strah na strmim i opasnim stazama. Ovi jedinstveni bicikli zapravo nisu namijenjeni svakodnevnoj vožnji, već su dizajnirani za opasne i brze spusteve niz strme padine. Zanimljivo je da se downhill bicikli na vrh staze često prevoze kombijem ili žičarom, a bicikl služi samo za opasno spuštanje niz strminu.
Downhill bicikl odlikuje iznimna čvrstoća i izdržljivost jer su na biciklu vozači izloženi opasnim preprekama (korjenje, granje, kamenje). Kut vilice je položeniji, a suspenzija znatno aktivnija (mekša) nego kod ostalih bicikala – kako bi se osigurala dodatna stabilnost na stazi. Gume imaju velike ripne i iznimno su mekane. Biciklist u “normalan” položaj dolazi tek kada se spušta na strmoj stazi.
Trekking bicikli
Trekking bicikli (Cross bicikli) vrlo su popularni među biciklistima jer omogućuju ugodnu vožnju cestama, a djelomično se mogu koristiti i po nešto lošijim stazama (npr. Makadam). Ova vrsta bicikla zapravo je svojevrsna kombinacija gore spominjanog MTB bicikla i klasičnog cestovnog bicikla. Kombinira brzinu i jednostavnost kao glavne odlike cestovne vožnje, ali i čvrstoću i izdržljivost za nesređene staze.
Trekking bicikl vozaču osigurava vrlo ugodan položaj za vrijeme vožnje čime nema pritiska na određene dijelove tijela. U pomoć apsorpciji udaraca i dobroj prilagodbi terenu zasigurno pomaže i nešto grublji profil guma. Ovaj je bicikl namijenjen dužim vožnjama i istraživanju novih krajeva, a omiljen je izbor mnogih biciklista širom svijeta. Tražite li bicikl za razne podloge i ugodnu vožnju na mješovitim terenima – Trekking bicikli su mudar odabir.
Cestovni bicikli
Cestovni bicikli donose iznimnu brzinu vožnje, ali su ujedno vrlo vezani uz cestu kao podlogu bez velikih neravnina. Kako bi vožnja cestovnim biciklom bila ugodna obavezno trebate bicikl voziti samo kvalitetnim podlogama. Bicikl je opremljen izuzetno laganim, tankim i brzim gumama te jedinstvenim drop-bar volanom kako biste mogli biti nagnuti prema naprijed za vrijeme vožnje.
Cestovni bicikl uglavnom se koristi za natjecanja pa je stoga čest izbor nešto ozbiljnijih biciklista. Tražite li bicikl koji će vam svojim karakteristikama omogućiti brzu i lagodnu vožnju – Cestovni bicikl je odlično rješenje. No, nikako nemojte zaboraviti kako ovaj iznimno lagan bicikl nije namijenjen lošim podlogama i dolazi u obzir jedino na sređenim cestama.
Gradski bicikli
Gradski bicikli (City bicikli) namijenjeni su vožnji po gradskim ulicama i pločnicima. Iako se u teoriji bilo kojim biciklom možete voziti po gradu, ovi su bicikli specifični jer biciklistu omogućuju jednostavnu, laganu i uspravnu vožnju u svakodnevnoj odjeći. Dakle, ovi bicikli osmišljeni su kako bi se mogli koristiti u svakoj prilici – a shodno tome opremljeni su raznim dodacima.
Gradski bicikl možete prepoznati po blatobranima, lancobranu, nosaču tereta i gumama s malim ripnama – što osigurava, jednostavnu, sigurnu i nadasve ugodnu vožnju po gradu. Veliki broj gradskih bicikala ima sistem brzina ugrađen u zadnjem kotaču pa tako bicikl može imati 3, 5, 7 ili 8 brzina. Tražite li jednostavan i jeftin bicikl na koji ćete moći sjeti u bilo kojem trenutku bez straha da zaprljati odjeću – gradski bicikl je vaše rješenje.
Cruiser bicikli
Cruiser bicikli su vrlo specifični zbog svoje konstrukcije koja u potpunosti odskače od ostalih vrsta bicikala. Jedinstven dizajn ne postiže kvalitetne performanse vožnje, ali to nije svrha ovog bicikla. Ovo je “šmekerski” bicikl kojim ćete se šepuriti gradskim ulicama – kada idete u kupnju ili u kafić.
Cruiser bicikl je velik i udoban te ima posebno oblikovan volan zahvaljujući kojem možete biti potpuno uspravni za vrijeme vožnje. Baš poput cestovnog bicikla, Cruiser bicikl ima blatobrane, lancobran i nosač tereta – kako biste bili sigurni i čisti u kratkim gradskim vožnjama. Cruiser bicikli izgledaju vrlo elegantno, a često ćete ih prepoznati i po atraktivnim bojama.
BMX bicikli
BMX bicikli su jedna potpuno drugačija kategorija bicikala koju vrlo vjerojatno ni ne treba posebno predstavljati. Radi se o izdržljivim i jednostavnim biciklima malih dimenzija koji su namijenjeni akrobatima na biciklističkim poligonima. Dakle, BMX bicikle koriste uglavnom entuzijastični biciklisti koji riskiraju raznovrsne ozljede kako bi impresionirali ostale bicikliste svojim atraktivnim forama i vratolomijama.
BMX bicikl nije namijenjen za svakodnevnu vožnju i zbog svojih malih dimenzija je vrlo neudoban. Oskudijeva opremom, no sadrži posebne nastavke za kotače zahvaljujući kojima je moguće izvoditi trikove na biciklu. Tražite li bicikl kojim ćete na posebnim biciklističkim poligonima izvoditi razne trikove i vratolomije – svakako provjerite ponudu BMX bicikala. No, pripazite na ozljede i lomove.
Sklopivi bicikli
Sklopivi bicikli donose mogućnost sklapanja koja je fantastična ako želite bicikl voditi sa sobom na putovanja. Moderni sklopivi bicikli mogu se sklopiti na 2 ili više mjesta čime u sklopljenom stanju zauzimaju jako malo mjesta. Konkretno, sklopljeni bicikl možete nositi sa sobom na autobus, vlak, avion ili brod, a prema potrebi ga možete pospremiti u uredu ispod stola.
Sklopivi bicikl je uglavnom malih dimenzija i nije namijenjen za duge vožnje. Ipak, zahvaljujući sustavu brzina koji je implementiran na nove primjerke sklopivih bicikala – moguće je voziti poprilično brzo (unatoč malim kotačima). Sklopivi bicikl može biti vrlo praktičan u raznim situacijama i svakako je dobar izbor želite li bicikl uvijek uz sebe.
Električni bicikli
Električni bicikli više nisu rezervirani samo za bicikliste dubokog džepa. Novi električni bicikli mogu se nabaviti po cijenama već od 5.000 kuna na više i sve su popularniji izbor biciklista širom svijeta. Ovi bicikli zapravo ni nisu kategorija sama po sebi, već su nadogradnja na postojeće vrste bicikala.
Električni bicikl je super jer vam može pružiti dodatnu snagu na uzbrdicama ili prilikom vožnje na velike udaljenosti. Kvalitetne baterije osiguravaju dovoljno energije za planiranje ugodnog dužeg putovanja biciklom, a baterije se za vrijeme vožnje mogu puniti. Tražite li moderan bicikl s kojim ćete moći savladati gotovo svaku udaljenost i uzbrdicu – električni bicikli su odličan izbor.
PODJELA PREMA SPOLU
Muški – ženski – dječji bicikli
Uz to što postoji podjela bicikala prema vrstama terena (vožnje) za koje su namijenjeni, postoji i podjela bicikala prema spolu. Bicikli mogu biti namijenjeni ženama ili muškarcima, a posebna kategorija su i bicikli za djecu (dječji bicikli).
Iako razlike između muškog i ženskog bicikla nisu dramatične, one ipak postoje. No, unatoč razlikama žene (povremeno) mogu voziti muški bicikl, ali i obratno. U nastavku ćemo pojasniti koje su osnovne razlike između muškog i ženskog bicikla, a reći ćemo nekoliko činjenica i o dječjim biciklima.
Muški bicikli
Muški bicikli mogu se već na prvi pogled prepoznati po okviru koji ima gornju šipku nešto više u odnosu na ženske bicikle. Razlog višeg položaja gornje šipke okvira je što se muškarci lakše mogu popeti na bicikl. Ujedno, muški bicikli imaju i nešto veći okvir, zbog toga što je većina muškaraca građom nešto veća od žena.
Razmak između sjedala i upravljača je kod muških bicikala nešto veći, a i same komponente na upravljaču su često malo više razmaknute. Muškarci uglavnom imaju šira ramena od žena pa je veličina upravljača nešto veća. Ono što je također često razlika između muških i ženskih bicikala je dizajn sjedala. Muški bicikli uglavnom imaju uže sjedalo koje je prilagođeno muškoj trtici, a neka sjedala u sredini imaju i rupu.
Ženski bicikli
Ženski bicikli zapravo imaju sve gore navedene komponente drugačije od muških bicikala. Dakle, veličina okvira kod ženskih bicikala je nešto manja, kako bi se niže i građom manje žene komfornije osjećale za vrijeme vožnje bicikla. Gornja šipka okvira spuštena je nešto niže kako bi žene lakše silazile s bicikla. Ženski bicikl imaju manji razmak između sjedala i upravljača, a i same komponente na upravljaču su na manjoj udaljenosti.
Iako nije pravilo, ženski bicikli znaju biti nešto lakši te dolaze u raznim kombinacijama boja. Dakle, žene mogu birati između raznih atraktivnih boja, ali i dodataka koji bicikl čine profinjenijim i zanimljivijim. Valja još naglasiti kako ženski bicikli imaju nešto šire sjedalo koje je prilagođenu strukturi kostiju zdjelice, kako bi se žene za vrijeme vožnje osjećale ugodno.
Dječji bicikli
Dječji bicikli (bicikli za djecu) ponajviše se razlikuju u samoj veličini okvira i guma, ali i ostalih komponenti. Danas na tržištu imamo raznovrsne dječje bicikle i roditelji za svoje klince zaista mogu odabrati sve što im padne na pamet. Od čvrstih i sigurnih bicikala za dječake pa sve do razigranih i šarenih bicikala za djevojčice.
Bicikli za djecu dijele se u razne kategorije: bicikli guralice, dječji bicikli s pomoćnim kotačima, klasični dječji bicikli, bicikli za odraslu djecu, itd. Važno je naglasiti kako djeca brzo rastu pa je samim time potrebno rast djece popratiti i rastom veličine bicikla. Bicikl koji veličinom ne odgovara visini djeteta je uglavnom opasan za vožnju djeteta. Premali bicikli za djecu sputavaju male bicikliste u normalnoj vožnji, dok preveliki dječji bicikli ne pružaju dovoljno sigurnosti i mogu biti opasni za upravljanje.
Veličina bicikala za djecu uglavnom se gleda prema veličini kotača bicikla. Neka najmanja veličina je zapravo 12 inča (bicikl guralica) koju dijete može voziti već s 2-3 godine. U razdoblju od 5 do 10 godina djeca uglavnom mogu voziti bicikle veličine kotača 18 do 24 inča. Nakon 10 godina djeca uglavnom već mogu sjesti i na klasične (odrasle) bicikle čija veličina kotača iznosi 26 ili više inča. Dakako, prije odabira bicikla za dijete posavjetujete se s prodavačima o veličini bicikla.
NAJPOPULARNIJI BICIKLI
Popularne marke bicikala
Prema statističkim podacima, svake dvije sekunde proda se jedan novi bicikl. Konkretno, to znači da se svakog dana proda čak 47 670 bicikala širom svijeta. S druge strane, dnevno se proizvede više od 360.000 novih bicikala (4 nova bicikla u sekundi) – što znači da biciklisti imaju itekako puno mogućnosti kod odabira novog bicikla.
Na domaćem tržištu imamo veliki broj brendova bicikala koji se bore za nove kupce. Neki su brendovi bicikala jeftini, drugi donose solidne performanse uz optimalnu cijenu, dok su treći za kupce koji traže ekskluzivne i skupocjene bicikle. Šarolika ponuda marki bicikala budućim kupcima osigurava da pronađu bicikl po svojoj mjeri za optimalnu cijenu.
U nastavku teksta ćemo vam predstaviti nekoliko popularnih marki bicikala koje domaći biciklisti obožavaju. Dakako, svaki brend u svojoj ponudi ima nekoliko različitih modela bicikala, a gotovo svi barem jednom godišnje predstavljaju nove modele. U nastavku dakle upoznajte popularne marke bicikala u Hrvatskoj i regiji:
Fuji bicikli
Fuji bicikli često se mogu vidjeti na našim ulicama jer donose modele u svim cjenovnim razredima. Fuji bicikle možete kupiti za budžet od 3.000 do 70.000 kuna, a u ponudi imaju i neke modele dječjih bicikala.
Fuji definitivno spada u vrlo popularne marke bicikala, a iza sebe ima i vrlo bogatu povijest razvoja i proizvodnje bicikala. Fuji Bikes osnovan je u Japanu davne 1899. godine, a danas (iako u malim financijskim problemima) još uvijek uveseljava bicikliste širom svijeta.
Kona bicikli
Kona bicikli posljednjih su godina iznimno traženi, posebice u svijetu brdskog biciklizma. Priča Kona bicikala započinje 1988. godine u Kanadi, a danas ovaj popularni brend ima svoja predstavništva u više od 50 zemalja svijeta.
Kona bicikli prepoznatljivi su po inovativnom pristupu razvoja okvira, a često se radi o kombinaciji naprednih materijala kao što su karbon, titan, aluminij, itd. Kona bicikle moguće je pronaći po cijeni od 4.000 kuna na više (sve do 70.000 kn), a uz MTB bicikle u ponudi su i ostale vrste bicikala.
Giant bicikli
Giant bicikli itekako su popularni u svijetu, a tome u prilog ide i podatak kako je Giant zapravo najveći svjetski proizvođač bicikala. Kompanija Giant osnovana je 1972. godine u Tajvanu, a od svojih relativno skromnih početaka izrasla je u jednu od najvećih svjetskih biciklističkih kompanija.
Giant bicikle možemo pronaći i na profesionalnim biciklističkim utrkama, a kompanija se priključila i trendu razvoja električnih bicikala. Sve su glasnija nagađanja, kako će se uslijed povećane potražnje Giant bicikala, graditi i nova velika tvornica na području Europe. Cijena Giant bicikala kreće se od 3.000 kuna na više, a u ponudi su MTB, cestovni, gradski i svi ostali bicikli za učestalu upotrebu.
Merida bicikli
Merida bicikli sasvim su sigurno poznati ljubiteljima biciklizma jer je ovaj popularni brend bicikala iznimno aktivan na području profesionalnog biciklizma. Merida je primarno osnovana 1972. godine u Tajvanu, a danas su rasprostranjeni u više od 70 država diljem svijeta.
Merida bicikli proizvode se na području Tajvana, Kine i Njemačke, a prema dostupnim podacima Merida godišnje proizvede čak 2 milijuna bicikala. Cijena Merida bicikala započinje već od 3.000 kuna, a u ponudi između ostalog imaju i atraktivne električne bicikle.
Bianchi bicikli
Bianchi je popularan talijanski proizvođač bicikala koji iza sebe ima bogatu dugogodišnju tradiciju razvoja proizvodnje kvalitetnih bicikala. Bianchi bicikli donose kvalitetne materijale izrade i komponenti, a često su prepoznatljivi po svojoj zeleno-plavoj boji.
Cijena Bianchi bicikala varira ovisno o karakteristikama komponenti, a na tržištu se mogu pronaći od 5.000 do 50.000 kuna. Bianchi proizvodi bicikle od 1885 godine, a fokus je stavljen na MTB i cestovne bicikle.
Trek bicikli
Trek također ulazi među najpopularnije marke bicikala u našoj regiji, a podaci govore kako Trek svoje bicikla prodaje u više od 100 zemalja svijeta. Trek je doduše jedan podbrend velike Trek Bicycle Corporation, a koji se nametnuo ne samo među rekreativnim biciklistima – već i među profesionalcima.
Brend Trek osnovan je 1975 godine, a u ponudi imaju i specijalizirane karbonske bicikle vrijednosti do 100.000 kuna. Biciklisti nešto plićeg džepa u Trek ponudi imaju bicikle od 3.000 kuna na više, a tu je i raznovrsna ponuda dječjih bicikala.
KTM bicikli
KTM bicikli vrlo uspješno pronalaze put do svojih novih fanova. KTM je kompanija koju mnogi vjerojatno prepoznaju po motorističkom svijetu, ali je ova kompanija itekako popularna i u biciklističkom svijetu.
U KTM ponudi pronalazimo bicikle razne vrste, a posebno su popularni brdski i cross bicikli. Cijena KTM bicikala kreće se od 4.000 kuna na više, a ova marka bicikala može se pohvaliti iznimno izdržljivošću i zavidnom kvalitetom izrade.
Scott bicikli
Scott je švicarska kompanija koja se bavi proizvodnjom bicikala, ali i razne druge opreme za bicikliste. Brend Scott osnovan je 1958 godine od strane inženjera Eda Scotta, a iako je svoje sjedište imao u SAD-u danas se brend primarno nalazi u Švicarskoj.
U ponudi bicikala ova popularna marka nudi zaista pregršt raznovrsnih modela, čija početna cijena se kreće od 3.000 kuna na više. Primarno su fokusirani na MTB i cestovne bicikle, no u ponudi imaju i zanimljivih gradskih bicikala.
Capriolo bicikli
Capriolo je poznata talijanska marka bicikala koja se uz klasičnu ponudu brdskih i cestovnih bicikala može pohvaliti i zanimljivim gradskim biciklima. Capriolo bicikli za djecu mogu se pronaći po cijeni manjoj od 1.000 kuna, dok nešto ozbiljniji brdski modeli bicikala za odrasle kreću od cijene 1.500 kuna na više.
Ponuda ove popularne marke bicikala zaista je šarolika, a mnogi stanovnici gradova obradovat će se upravo ponudom gradskih bicikala.
Genesis bicikli
Genesis je vrlo zanimljiv brend koji je nastao prije 15-ak godina, točnije 2006. godine u Ujedinjenom Kraljevstvu. Iako nemaju bogatu povijest, Genesis se kao brend vrlo brzo nametnuo među biciklistima – i danas je jedan od popularnijih brendova na tržištu.
Genesis bicikli mogu se pronaći po cijeni od 4.000 kuna na više, a u prodaji se uz bicikle često nalaze i okviri koje je moguće kombinirati s komponentama po želji.
Cube bicikli
Cube na tržište redoviti donosi kvalitetne bicikle raznih vrsta, a posebno su prepoznatljivi po svojim brdskim biciklima. Marka bicikala Cube osnovana je u Njemačkoj 1993.godine, a danas se njihovi bicikli mogu pronaći u više od 60 zemalja svijeta.
Popularan europski brend bicikala u svojoj ponudi ima mnoštvo muških, ženskih i dječjih bicikala čiji se raspon cijena kreće od 3.000 do 50.000 kuna.
POPIS DIJELOVA BICIKLA
Najvažniji dijelovi bicikla
Bicikli su sastavljeni od mnogih dijelova kako bi vožnja bicikla bila jednostavna, ugodna i brza. Dijelovi bicikla direktno utječu i na cijenu samog bicikla jer što su komponente bicikla kvalitetnije to je i ukupna cijena bicikla veća. Iako se razne vrste bicikala razlikuju po broju i strukturi dijelova, činjenica je da su bicikli u globalu sastavljeni od sličnih komponenti.
Bicikl se u prosjeku sastoji od nekih 20-ak dijelova, no to direktno ovisi o vrsti bicikla (kategoriji bicikla). Neki su bicikli opremljeni za udobnu vožnju, drugi su namijenjeni za brzu vožnju, dok su treći primjerice pripremljeni za adrenalinske vožnje neravnim stazama.
U nastavku ćemo nabrojati najvažnije dijelove bicikla te ćemo ukratko objasniti koje je njihova zadaća. Nećemo ulaziti u detalje jer o tome više možete pročitati na ostalim stranicama web portala Biciklist.hr. Slijedi popis najvažnijih dijelova bicikla:

Okvir bicikla (rama bicikla)
Okvir bicikla je zapravo najvažniji dio svakog bicikla, od kojeg kreće sastavljanje ostalih komponenti bicikla. Ovisno o vrsti i namjeni bicikla na tržištu imamo razne dizajne, dimenzije i oblike okvira bicikla. Moderni i skupocjeni okviri bicikla napravljeni su od lakih i izdržljivih materijala kao što su karbon, titan ili aluminij. Okvir ženskih bicikala je nešto manji u odnosu na muške bicikle te ima gornju šipku u nešto nižem položaju u odnosu na muške bicikle.

Cijev sjedala
Cijev sjedala je dio koji se umeće u okvir bicikla i koji vam omogućava podešavanje sjedala po željnoj visini. Ovisno o strukturi okvira bicikla na tržištu možemo pronaći i razne cijevi sjedala. Neke su cijevi duže od drugih, a prilikom kupnje bicikla trebate pripaziti da sjedalo možete podesiti na željenu visini.

Zatvarač cijevi sjedala
Zatvarač cijevi sjedala je podesivi element za zatezanje cijevi sjedala s ciljem fiksiranja te cijevi. Zatvarač cijevi vam omogućava da nakon što ste podesili visinu (cijevi) sjedala na želju visinu tu cijev zategnete i ostavite u tom položaju za vrijeme vožnje. Nekada su zatvarači bili podesivi isključivo ključevima, dok su danas napravljeni kako biste rukom mogli “zatvoriti” cijev na željenoj visini.

Sjedalo bicikla
Sjedalo bicikla je iznimno važan element jer o sjedalu ovisi koliko ćete uživati u vožnjama bicikla. Prilikom kušnje bicikla dobit ćete sjedalo koje vam možda strukturom i dizajnom neće odgovarati i tada je vrijeme da potražite neko udobnije i funkcionalnije sjedalo. Muška sjedala su u pravilu nešto uža od ženskih i u središtu imaju rupu. Bicikli kod koji je cilj postizanje brzine imaju vrlo uska sjedala, dok primjerice gradski bicikli imaju široka i mekana sjedala na kojima ćete se osjećati ugodno u svakom trenutku. Kvalitetno sjedalo ključno je za uživanje u bicikliranju.

Prednji pogon
Prednji pogon bicikla sastoji se od nekoliko elemenata, a njegova je zadaća maksimalno olakšati vožnju bicikla na raznim podlogama. Prednji pogon bicikla može imati više zupčanika za mijenjanje brzina, dok je kod brdskih i gradskih bicikala uglavnom fiksan (bez mogućnosti kontrole brzina).

Osovina pogona
Osovina pogona je temeljni dio pogona na koji se zatim nadovezuju ostali elementi. Iako se osovine pogona mogu razlikovati, u globalu su njihov dizajn i uloga identični. Osovina pogona napravljena je na način da sa što manje trenja pokreće lančani mehanizam, koji se prenosi na kotače – i tako omogućuje pokretanje bicikla.

Pedale
Pedale su dio bicikla koji se nadovezuje na osovinu pogona, a biciklistu omogućuje nesmetano okretanje lančanog sustava. Iako se početnicima pedale čine identičnima, činjenica je da na tržištu postoje razne vrste pedala. Korisnik bi trebao prema vlastitom ugođaju i performansama odabrati pedale koje najviše odgovaraju njegovom stilu vožnje. Pedale se odabiru i prema obuči koju mislite nositi za vrijeme vožnje bicikla.

Prednji mjenjač
Prednji mjenjač spada u kategoriju dijelova bicikla koji nisu obavezni na svakoj vrsti bicikla. Zahvaljujući prednjem mjenjaču moguće je podešavati razne vrste opterećenja (brzina) na prednjem zupčaniku, odnosno pogonu. Prednji mjenjač nije potreban na gradskim i brdskim biciklima, ali se učestalo pojavljuje na raznim drugim vrstama bicikla. Prednji mjenjač bicikla montira se na nosače mjenjača, koje neki smatraju zasebnim dijelom bicikla – ali ćemo ih mi svrstati uz bok prednjeg mjenjača.

Obruč kotača
Obruč kotača može biti različitih dimenzija (širine i promjera), ali i različitih karakteristika izdržljivosti. Primjerice, neki kotači imaju veći broj žbica i napravljeni su od kvalitetnih materijala, dok su neki izrađeni dovoljno kvalitetno kako bi izdržali svakodnevnu jednostavnu vožnju.

Glavčina
Glavčina je središnji dio kotača koji uz minimalno trenje omogućuje kretanje kotača. Glavčina kotača ujedno spaja kotač i ostatak tijela bicikla, a povezuje i sve žbice kotača. Nekada su se glavčine spajale na tijelo bicikla šarafanjem matica, dok su danas uglavnom napravljene za jednostavno odvijanje rukom za mogućnost brzog skidanja kotača.

Vanjske gume bicikla
Vanjske gume biciklist odabire ovisno o tome kakve biciklističke rute planira voziti. Za strme, neuređene i opasne rute prepune prepreka bolje su široke gume s velikim ripnama, dok ćete za vožnju po uređenoj cesti odabrati vanjske gume bez ripni. Vanjska guma odabire se prema veličini obruča kotača, a uz nekoliko raznovrsnih dizajna možete birati i različite tvrdoće i boje guma.

Unutarnje gume bicikla
Unutarnje gume važne su za održavanje željenog pritiska zraka u samim gumama. Postoje razne vrste unutarnjih guma, a danas je standardno da se rade svojevrsne univerzalne unutarnje gume koje zapravo odgovaraju različitim veličinama vanjskih guma. Moderne unutarnje gume dolaze s posebnim svojstvima zahvaljujući kojima se mogu samostalno krpati za vrijeme vožnje (ako dođe do manjih oštećenja). Valja spomenuti da neke vanjske gume uopće ne iziskuju imanje unutarnje gume, već se mogu direktno puniti zrakom ili se može staviti neki drugi ispun umjesto zračnice.

Stražnji zupčanik (kazeta)
Stražnji zupčanik (kazeta) osmišljen je kako bi biciklistima omogućio efikasno i jednostavno mijenjanje brzina za vrijeme vožnje. Kazeta prenosi energiju okretanja pedala direktno na zadnji kotač, čime se zapravo osigurava kretanje bicikla. Postoji mnogo vrsta kazeta i prvenstveno se mogu podijeliti prema broju zupčanika, odnosno zubaca. Dakako, razni proizvođači nude razne izvedbe i standarde pa je potrebno pripaziti što kupujete – jer kvalitetna kazeta omogućit će vam postizanje veće brzine vožnje i lakše uspinjanje na uzbrdice.

Stražnji mjenjač
Stražnji mjenjač uz pomoć kazete omogućava jednostavno i brzo prebacivanje brzina na stražnjem pogonu. Mjenjač zapravo malim pomacima lijevo-desno tjera lanac da prelazi sa zupčanika na sljedeći zupčanik čime se smanjuje ili povećava broj okretaja stražnjeg kotača. S obzirom na to da su mjenjači poprilično izloženi dijelovi koji se lako mogu oštetiti – nabavka kvalitetnog mjenjača osigurat će vam bezbrižno i fluidno prebacivanje između raznih brzina vožnje.

Lanac
Lanac bicikla već je desetljećima glavni prijenosni mehanizam ljudske energije na kotač bicikla. Iako su u međuvremenu izmišljene neke nove metode prijenosa energije, činjenica je da još neko vrijeme nećemo odustati od lanca kao mehanizma prijenosa. Kako bi lanac kvalitetno pokretao stražnji kotač važno je pravilno održavanje lanca i redovito podmazivanje pogonskog mehanizma. Iako se može dogoditi da lanac pukne prilikom prijenosa velike sile, takve situacije su ipak rijetkost.

Vilica (prednja suspenzija)
Vilica ili prednja suspenzija biciklistu omogućuje ugodno i jednostavno upravljanje biciklom. Vilica spada u dijelove bicikla koji mogu iznimno varirati u dizajnu i kvaliteti – ovisno o proizvođaču. Jeftina vilica s amortizerima mogla bi vam nanijeti više štete nego koristi, dok će kvalitetna vilica apsorbirati udarce i neravnine na putu.

Lula upravljača (volana)
Lula upravljača ili volana je dio bicikla koji povezuje vilicu s upravljačem. Radi se o elementu koji prenosi energiju zaokretanja upravljača direktno na prednji kotač bicikla i time osigurava lako upravljanje. Lule upravljača mogu se razlikovati ovisno o vrsti i dizajnu bicikla koji nabavljate – pa se na tržištu može pronaći zaista svašta.

Upravljač ili volan bicikla
Upravljač ili volan spada u osnovne dijelove bicikla i nalazi se na svakom biciklu. Ovisno i dizajnu bicikla razlikuju se i upravljači. Posebno je upečatljiv dizajn upravljača cestovnog bicikla koji omogućuje biciklist zauzimanje nešto nižeg položaja tijela za vrijeme vožnje. Na upravljaču bicikla nalaze se ručice za kočenje, kao i kontrole mjenjača brzina (koje mogu biti izvedene na razne načine).

Gripovi (ručice)
Gripovi (ručice) su dijelovi bicikla kojima rekreativci vjerojatno ne pridaju puno pažnje, a zasigurno bi trebali. Ručice su dio bicikla (upravljača) za koji se držimo za vrijeme vožnje i ako nisu udobne – postoji mogućnost da će nam se pojaviti bol u šakama nakon dugotrajne vožnje. Gripovi na biciklu mogu biti izvedeni na razne načine, a važno je da vam odgovaraju u ruci i da nisu skliski – kako biste bili sigurni za vrijeme bicikliranja.

Kočnice bicikla
Kočnice su možda i najvažniji dio bicikla jer biciklistu osiguravaju sigurnu vožnju. Postoji nekoliko različitih varijanti kočnica, a trenutno su najpopularnije disk kočnice koje donose brzo i pouzdano zaustavljanje bicikla. Iznimno je važno da kočnice budu redovito održavane jer spadaju u dijelove bicikla koji se najbrže troše – a bez pouzdanih kočnica biciklisti se mogu naći u raznim neprilikama.

Stražnja suspenzija
Stražnja suspenzija nije obavezan dio svakog bicikla i zapravo se ne nalazi na velikom broju bicikli. Ideja stražnje suspenzije je maksimalno ublažiti udarce koje tijelo dobiva za vrijeme vožnje po neravnom terenu. Cestovni, gradski i BMX bicikli uglavnom nemaju stražnje suspenzije jer su namijenjeni vožnji bicikla po ravnom i ugodnom terenu. Stražnje suspenzije karakteristične su za brdske bicikle gdje apsorpcija udaraca neravnog terena igra važnu ulogu. Postoje razne izvedenice stražnje suspenzije bicikla – a to uvelike ovisi o modelu bicikla koji odaberete.
POVIJEST BICIKLIZMA
Bicikli – kratka povijest razvoja
Bicikli su tijekom svoje povijesti doživjeli mnoge preinake i današnji bicikli daleko su od onog što je bilo predstavljeno prije 200-ak godina. Iako je vrlo teško definirati kada je započela era bicikala, kao službeni podatak vodi se godina 1817. Naime, te je godine “tvorac prvog bicikla” Karl Freiherr von Drais predstavio prvo vozilo slično biciklu. Zanimljivo, tvorac bicikla je na tom biciklu (bez pedala i kočnica) uspio odvoziti pomalo nestvarnih 17 kilometara.
Prvi bicikli s pedalama
Kao što smo već rekli iznad, prvi bicikl nije imao ni pedale ni kočnice pa je veliko pitanje koliko je taj bicikl uopće bio siguran za vožnji. Tadašnji biciklisti umjesto pedaliranja, odgurivali su se nogama od tla i tako su vozili “bicikl”.
Kao tvorac prvog vozila s dva kotača na mehanički pogon često se spominje škotski kovač Kirkpatrick MacMillan. On je navodno bio prvi izumitelj koji je ponudio nešto inovativniji prijenos ljudske snage na kotač bicikla (1839. godine), mada se ta teza još uvijek osporava od strane stručnjaka.
Godine 1860. nastao je takozvani velociped (bicikl s velikim prednjim kotačem) koji je svijetu donio mehanički pogon radilice s pedalama, a bio je i prvi bicikl koji je krenuo u masovnu proizvodnju. Tvorci velocipeda su Francuzi Pierre Michaux i Pierre Lallement, a koji su svojim izumom i jedinstvenim dizajnom pokrenuli pravu lavinu proizvodnje inovativnih rješenja za bicikliranje.
Prvi moderan bicikl s lancem i gumama
Bicikli predstavljeni prije 1886. godine imali su specifičan dizajn i bili su pomalo nespretni za vožnju. No, tada se 1886. godine pojavio prvi bicikl kojeg zapravo možemo nazvati pretečom današnjih modernih bicikala. Ovaj je bicikl po prvi puta ima stražnji mehanizam zupčanika koji je bio pokretan lancem, a bila su tu i dva kotača jednakih dimenzija.
No, taj prvi moderan bicikl imao je još neke nedostatke, a među prioritetima je bilo sređivanje kotača da dobro prianjaju uz tadašnje prometnice i staze. Godine 1888. prvi moderan bicikl dobio je još jednu nadogradnju u vidu Dunlop guma – koje su po prvi puta bile stavljene na bicikl. Time smo zapravo dobili bicikl – sličan onima kakve danas vozimo.
Prvi bicikl u Hrvatskoj
Bicikli su se u Hrvatskoj pojavili relativno rano i vrlo brzo su stekli popularnost među populacijom. Kroz povijest bicikl se u Hrvatskoj još nazivao: kotur, koturača, trkalica, samovoz i dvokolica. Prvi bicikl, velociped (tvoraca Pierre i Ernest Michaux-a iz 1867. godine) u Hrvatsku su donijeli zagrebački trgovac Ladislav Beluš i karlovački trgovac Petar Lukšić. Početkom 1880-ih godina vožnja velocipeda je postala sasvim normalna pojava na ulicama Zagreba, Karlovca, Varaždina, Samobora i Jastrebarskog.
Vrlo brzo, točnije 1885. godine, u Zagrebu je osnovano Prvo hrvatsko društvo biciklista. To je društvo započelo popularizaciju biciklizma u Hrvatskoj, a ubrzo su tiskali i prvu knjižicu za vožnju bicikla nazvanu Pravila – Vozni propisi. Započele su i prve biciklističke utrke na trkalištima, a podaci pokazuju kako je biciklizam bio jedan od najorganiziranijih sportova u to doba.
Proizvodnja bicikla u Hrvatskoj
Popularnost biciklizma u Hrvatskoj ubrzo su prepoznali i obrtnici koji su se okrenuli razvoju i popravljanju bicikala. Ivan Dirnbacher je 1890. godine svojim bravarskim uslugama pridodao i uslugu popravka bicikla, a godine 1895. otvorio je i Prvu zagrebačku tvornicu dvokolica Iliria. Tvornica je radila odličan posao, s obzirom na to da je njihov bicikl Croatia 1896. godine osvojio prvu nagradu na industrijskoj izložbi u Londonu. Vrijedi spomenuti kako su se u prvoj hrvatskoj tvornici dvokolica proizvodili razni bicikli – klasični, trkaći, ženski, tandemski, itd.
Iako Hrvatska možda nije najbolje pozicionirana na karti proizvođača bicikala kroz povijest, činjenica je da smo imali nekoliko proizvođača bicikala. Primjerice, 1950-ih godina bicikle je proizvodila tvornica Papuk u Osijeku, a 1990-ih tvornica Limex u Donjem Miholjcu. Dakako, danas imamo jedno veliko ime u svijetu električnih bicikala – Rimac Automobili proizvode poznati Greyp električni bicikl koji je popularan i među mnogim svjetski poznatim osobama.
Za kraj ćemo samo još spomenuti kako je najpopularniji model bicikla u svjetskoj povijesti bio kineski Plying Pigeon. Ovaj jednostavni gradski bicikl proizveden je u čak 500 milijuna primjeraka i kada takav drži poziciju najpopularnijeg bicikla ikad.
Nadamo se da ste uživali u kratkoj povijesti razvoja bicikala u Hrvatskoj i svijetu. Sada vam predlažemo da pogledate jednu od sljedećih rubrika: