Želite izgubiti suvišne kilograme koje ste nakupili tijekom posljednjih mjeseci i godina? Razmišljate je li vožnja bicikla prilika za gubitak kilograma? Zanima vas kako vožnjom bicikla izgubiti kilograme i koje taktike koristiti?

Gotovo svi ljudi širom svijeta nisu zadovoljni svojim izgledom i svojom kilažom. I dok neki muku muče s premalim brojem kilograma, većina je onih kojima vaga pokazuje prevelike brojke – što ih čini nezadovoljnima. Želite li izgubiti suvišne kilograme – vožnja bicikla može biti rješenje.

U nastavku teksta donosimo vam 7 savjeta uz koje ćete brže i kvalitetnije gubiti suvišne kilograme – vozeći bicikl. Pridržavajte se savjeta ispod, budite uporni i konzistentni – i riješit ćete se suvišnih kilograma te ćete izgledati super.

Definirajte cilj

Prije nego što krenete gubiti kilograme, vrlo je važno da definirate cilj koji želite postići. Primjerice, pronađite sliku osobe čija vam se tjelesna građa sviđa ili definirajte do koje brojke na vagi želite stići. Jedino uz definirani cilj koji će biti lako mjerljiv možete doći do željenih rezultata.

Na internetu imate alate pomoću kojih možete izmjeriti koja je vaša idealna težina i dnevni unos/potrošnja kalorija. Stručnjaci preporučuju ne gubiti više od 1 kilograma tjedno, a nekakva optimalna brojka je 0.5 kg manje na tjedan. U svakom slučaju, definirajte vašu krajnju točku do koje želite stići – kako biste mogli mjeriti vaš napredak.

Budite konzistentni, ali spriječite pretreniranost

Gubitak kilograma nije moguće ostvariti preko noći. Nemojte zaboraviti kako ste suvišne kilograme nakupljali mjesecima ili godinama pa je suludo očekivati da ih možete skinuti za tjedan dana. Želite li stići do gore definiranog cilja – važno je da budete uporni i da ne odustanete od svojih načela – tako dugo dok ne ostvarite svoj plan.

Iako je konzistentnost (treniranje dan za danom) jedan od temelja uspješnog mršavljenja, morate pripaziti da ne upadnete u zamku pretreniranosti. Naše tijelo treba prijeko potreban odmor za oporavak mišića – pa nije pametno trenirati baš svaki dan. Dakako, lagana vožnja biciklom neće vas umoriti, no naporni treninzi i duge relacije ne bi trebale biti na vašem repertoaru baš svaki dan.

Odradite do 3 napornije vožnje biciklom tjedno

Svaka vožnja na biciklu troši određeni broj kalorija. Što je vožnja sporija to je potrošnja kalorija manja. Također, što vožnja bicikla kraće traje, to ćete manje kalorija izgubiti. Preporuka je da ostavite barem jedan dan tjedno slobodan od vožnje bicikla i da taj dan malo prošećete ili jednostavno uživate u danu (bez pretjeranih količina hrane).

Ubacite u svoju tjednu rutinu 2-3 žestoka treninga biciklom. Konkretno, otiđite na neku dulju rutu, ubrzajte tempo vožnje ili se popnite biciklom na neke uzbrdice. Takav trening aktivirat će mnoge mišićne skupine u vašem tijelu te će potrošnja kalorija znatno porasti. Ostale dane kombinirajte kraće vožnje (npr. vožnja biciklom na posao) ili neke druge vrste treninga.

bicikliranje po gradu vožnja bicikla razdobolje popularnosi bicikli bike boom era
Photo: Pixabay.com

Ubacite vježbe fleksibilnosti

Ako naglo krenete u proces bicikliranja svoje ćete tijelo dovesti pod veliko opterećenje – što bi moglo dovesti do ozljeda. Želite li spriječiti ozljede, važno je da vaši mišići budu dovoljno fleksibilni kako bi izdržali velike napore koji su pred vama. Stoga, važno je među vožnje biciklom ubaciti i vježbe za fleksibilnost.

Vježbe za fleksibilnost bazirane su na istezanju raznih vrsta i grupa mišića po tijelu. Na internetu možete pronaći mnogobrojne savjete i primjere vježbi za fleksibilnost – a jedan od najboljih načina jest vježbanje joge. Nemojte zaboraviti – uz vježbe fleksibilnosti uvelike smanjujete mogućnosti ozljede i zbog toga bi se te vježbe trebale naći barem nekoliko puta tjedno u vašoj rutini.

Jedite manje, ali uživajte u hrani

Mršavljenje se u suštini svodi na jednostavnu matematičku računicu. Morate u svoj organizam unijeti manje kalorija nego što ćete ih potrošiti tijekom dana. Prosječna potrošnja organizma u mirovanju varira od osobe do osobe. U pravilu iznosi oko 1.800 kcal za muškarce i 1.500 za žene (što su neke minimalne granice). Na tu potrošnju (koju možete izračunati na internetu) potrebno je dodati još i potrošnju kalorija za vrijeme vožnje bicikla. Primjerice, u 1 sat vožnje bicikla potrošili ste dodatnih 500 kalorija – pa je ukupna potrošnja kalorija za taj dan iznosila 2.300 kcal (primjer za muškarca).

Želite li gubiti kilograme, morate unijeti manje kalorija nego što ste potrošili. Dakle, poželjno je da unesete 300-500 kalorija manje od vaše potrošnje. U gore spomenutom slučaju možete pojesti 2.000 kcal, a ako ste potrošili 2.300 kcal – korak ste ka gubitku suvišnih kilograma. Važno je da jedete manje, ali redovitije (ili kako god vama odgovara). Uglavnom, nemojte si uskraćivati zadovoljstvo omiljene hrane, već korigirajte količinu. Uživajte u hrani jedući je sporo i duže žvačući obroke.

Unosite više proteina, a manje šećera

Iako je glavni problem prekomjerni unos hrane, činjenica je da nam šećer radi najviše štete. Stoga, bilo bi poželjno izbaciti šećer iz prehrane ili količinu unesenog šećera smanjiti na najmanje moguće razine. Red čokolade otprilike ima isti kalorijski iznos kao i jedna banana. Na vama je da odlučite što više želite – no pripazite na to da će vam čokolada naglo dignuti šećer pa ćete prije osjetiti potrebu za unosom nove hrane.

Što su naši mišići razvijeniji to više energije (kalorija) trošimo – pa je jedan od ciljeva povećanja mišićne mase (ne treba biti pretjerano). Za rast mišića zaslužni su proteini koje možemo dobiti iz raznih vrsta hrane – i jedan su od najvažnijih elemenata naše prehrane. Pokušajte povećati unos proteina (npr. meso, jaja, sir, piletina), a smanjiti unos šećera (npr. čokolade, bomboni, gazirani napitci, kolači). Pravilna prehrana je zaslužnija za vaše mršavljenje puno više od dobrog treninga – stoga pripazite što jedete.

Pratite napredak mršavljenja

Želite li stići do definiranog cilja s početka ovog članka – važno je da konstantno pratite svoj napredak. Praćenje napretka i ostvarivanje manjih pomaka – dati će vam dodatne motivacije za daljnji rad i još bolje rezultate. Stoga, svakog dana ili tjedna uspoređujte svoje tjelesni izgled (i brojku na vagi) te ciljano ostvarujte planirane rezultate.

Želimo vam puno sreće na putu mršavljenja. Bicikliranje može biti sjajan način kako izgubiti suvišne kilograme, ali pravilna prehrana je najvažniji element gubitka kilograma. Nemojte zaboraviti uživati u procesu mršavljenja i budite ustrajni – jer samo uporni stižu do planiranog cilja.

Jeste li zadovoljni svojom tjelesnom težinom i izgledom? Napišite ispod u komentare.