Održavanje bicikla važno je želite li da vaš bicikl funkcionira kvalitetno u svim prilikama. Mnogo pokretnih dijelova i izloženost raznim vremenskim (ne)prilikama – mogu dovesti do raznih problema, ako se bicikl kvalitetno ne održava.

Osnovno održavanje bicikla trebao bi svaki biciklist raditi za sebe, bez potrebe da ode do servisa biciklima. Nekoliko je osnovnih radnji koje možete poduzeti kako bi vaš bicikl radio savršeno i nekoliko mjeseci nakon servisiranja. Nažalost, mnogi novi biciklisti rade neke ustaljene početničke greške kod održavanja.

U nastavku teksta donosimo vam 5 čestih grešaka koje rade biciklisti početnici kod održavanja. Evo što biste trebali izbjeći kod održavanja bicikla:

Premalo ili previše tlaka u gumama

Gume su jedan od najvažnijih dijelova bicikla – o kojima izravno ovisi brzina kretanja biciklista. Nažalost, mnogi biciklisti imaju pogrešan tlak u gumama. Tlak u gumama treba biti prilagođen preporukama koje stoje na gumi, ali i uvjetima po kojima mislite voziti.

Konkretno, na vanjskom rubu gume piše koliko bi trebao iznositi tlak u gumama – da bi one bile primjerene za vožnju. Ako su gume premalo napumpane (premali tlak) bicikl je sporiji, a ako je tlak u gumama prevelik može doći do pucanja gume. Slabije napumpane gume pogodnije su za zahtjevne terene i vožnju po kiši, dok bi za klasične cestovne uvjete tlak trebao biti veći.

Nedovoljno podešene kočnice

Kočnice su uz vozača, najvažniji element sigurne vožnje bicikla. Kvalitetno podešene kočnice, osigurat će vam da na vrijeme i bez previše muka zakočite – i tako izbjegnete potencijalnu prepreku na putu. Stoga, održavanje kočnica važan je segment standardnog održavanja bicikla – i tome trebate pridodati dovoljno pažnje.

Kočnice su u pravilu dobro podešene, ako ručka kočnica prilikom kočenja ne dodiruje upravljač. Dakle, ručica kočnica ne smije dolaziti do krajnje točke – jer to je znak da kočnice na “love” u potpunosti. Koristite li v-brake kočnice trebali biste s vremena na vrijeme provjeriti pakne i površine koje pakne dodiruju. Kod disk kočnica posao servisiranja najbolje je prepustiti stručnjaku, ako niste sigurni što radite. Ako tijekom vožnje čujete škripu kočnica, taj problem nikako ne smijete rješavati podmazivanjem kočnica uljem ili masti.

Pogrešno sredstvo za podmazivanje lanca

Pogonski dio bicikla trebao bi konstantno biti dobro podmazan – kako ne bi došlo do oštećenja dijelova i otežane vožnje. Mnogi biciklisti početnici za podmazivanje lanca koriste popularni WD-40, no to nikako nije dobro rješenje. WD-40 možda je super za razne stvari, ali za podmazivanje lanca trebali biste koristiti proizvode upravo za tu namjenu.

Prije podmazivanja lanca isti možete očistiti krpom natopljenom u nafti – nakon čega slijedi podmazivanje. Preporuka jest podmazivanje lanca napraviti lubrikantima za lanac, odnosno sredstvima za podmazivanje lanca. Kvalitetna sredstava ne bi trebala ostati na površini jer tako samo sakupljaju prašinu i pridonose habanju dijelova. Stoga, svaki višak koji ostane na lancu je poželjno očistiti.

Fino podešavanja mjenjača na vijcima

Mjenjači su jedan od najizloženijih dijelova na biciklu, s obzirom na to da tijekom vožnje puno puta mijenjanju svoj položaj. Iako su moderni mjenjači poprilično kvalitetne izvedbe i mogu izdržati veliki broj mijenjanja brzina bez remećenja podešenosti – ipak će se vremenom doći do nekih poremećaja na mjenjaču.

Problem s mjenjačima možete riješiti tako da provjerite u kakvom je stanju sajla i je li dobro učvršćena. Također, možete provjeriti je li sustav mjenjača čist i ima li kakvih prljavština na bužiru. Posljednja opcija jest fino podešavanje mjenjača pomoću vijaka na samim mjenjačima – gdje možete djelomično regulirati krajnje točke mijenjanja brzina. Ako ni to ne upali, vrijeme je za posjet mehaničaru za bicikle.

Pranje bicikla jakim kemikalijama

Bicikl se tijekom vožnje, posebice ako vozite po atraktivnim i blatnim stazama, može itekako zaprljati. No, da biste bicikl oprali ne trebaju vam neka jaka kemijska sredstava – jer time samo možete narušiti trajnost i kvalitetu rada samog bicikla.

Bicikl u pravilu možete oprati samo vodom i krpom. Dakako, uvijek možete dodati i neku blagu sapunicu kako biste spužvom lakše očistili dijelove koji su posebno prljavi. Savjet je da bicikl perete dovoljno često da bi se spriječilo daljnje nakupljanje prljavštine, no svaka sitna prljavština ne mora nužno odmah na pranje. Dakako, bicikl operite prije duge stanke od bicikliranja.

Kako vi održavate svoj bicikl? Napišite ispod u komentare.